Gå til innhold
Arkivverket

[#23984] Olsen i Bergen - Etterkommere etter Vilhelm Olai E.V.Olsen f.1866


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Søker etterkommere etter Vilhelm og fruen. Dette er hva jeg vet: Vilhelm olai Elius Vikingson Olsen f. 1866 i Avaldsnes i Rogaland (av foreldre Viking 1832 i Voss og Elen Bertine Bergersen 1826 Bergen.) Vilhelm ble gift med Jensine Knutsdatter Aas f. 1867 I vestnes MR ( av Knut I Aas 1838 og Kari Henjum 1844 som flyttet til Bergen)Vilhelm og Jensine er i Rogaland ved 1900 tellingen men ikke mange årene etter flyttet de nok tilbake til Bergen.Disse barna er de jeg vet:1. Klara Evine 1895 2. Borghild f.1897 3. Victor 1898 d.1953 Bergen 4. Helmuth Wilhelm f.1900 d.1967 BergenOM noen kjenner til disse er jeg interrisert i etterkommere -MVH, Gurli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Wilhelm Olai W. Olsen døde i Bergen 30. mars 1960. Skifteretten registrerte at han var enkemann etterJensine, død 1942, og at han hadde etterlatt seg: 1) datter Klara Sørensen, 2) datter Borghild Johannessen, 3) sønn Helmuth Wilhelm, mens 4) sønnen Victor Aas Olsen var død i 1953. Det ble oppgitt navn på hans enke, men ikke på noen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei! Takker Yngve for ny og nyttig info :-) Noen som vet hvilken Sørensen eller Johannessen som disse døttrene ble gift med?? Det var litt av no 'enkle' navn og lete på ...MVH, Gurli :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Klara Elvine Sørensen, død i Bergen i 1970, var født på Avaldsnes i 1895. Hun etterlot seg enkemannen Håkon Essendorff Sørensen, og en datter.Borghild Johannessen, født i Avaldsnes i 1897, giftet seg i Johanneskirken 1. februar 1928 med styrmann Oscar Johannessen. Etter vielsen bosatte de seg i Erdal, Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.