Gå til innhold
Arkivverket

[#23990] TIME


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Kan noen hjelpe meg å finne foreldre til Inger Pedersdatter, antageligvis født i 1779.Hun var gift med Ola Monsen Sør-Braut som var født i desember 1779 og død 1842. Han var bonde på Sør Braut(Time/Klepp)Jeg trenger også hjelp til å finne barn av dem. Jeg har funnet en sønn Michael Olsen, født 3.2.1811, som flyttet til Bergen og var matros og senere? jektskipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! Ved søk på døpte i Klepp (Digitalarkivet), har jeg bare funnet den ene sønnen, Michal, f. 1811. Blant vigde i Bergen fant jeg at Michal Olsen, matros, ble gift i 1840 med Inger Marie Hansdatter, f. 1820, i Bergen ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1816&variabel=0&postnr=10062&fulle=true&spraak=n>Lenke). Hvis du ikke allerede har slått det opp i Digitalarkivet, fikk Michael og Inger Marie følgende barn:Oluf Andreas, f. 1840 (Lenke)Arnt Mikael, f. 1842 (Lenke)Hans Eduard, f. 1845 (Lenke)Elvine Marie, f. 1847 (Lenke)Anna Catharina, f. 1853 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Eller kan noen av disse være aktuelle? 1801, Lye prestegjeld, Gjestdal sogn, gård: Kyllingstad: Inger Pedersdatter, født 1778 (må være identisk med Inger Pedersen som iflg. FamilySearch er døpt 12.04.1778) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11121&variabel=0&postnr=1682&fulle=true&spraak=n>Lenke1801, Varhaug sogn, gård: Evenstad: Inger Pedersdatter, f. 1781 Lenke1801, Klepp prestegjeld, Bore sogn, gården ”Wold”: Ole Monsen, tjenstefolk, 23 år (ca. 1778):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Ola Monsen var født i30.12.1779 i Sør-Braut, bruk 7 død ? og var gift 1763 med Elisbeth Kristine Isaksdatter Time 1742-1779Jeg mangler når Inger Pedersdatter og Ola Monsen gifter seg, og om her står fødested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Følgende må vel være feil: Ola Monsen, f. 1779, gift 1763..? Det var i 1811 han giftet seg, se siste innlegget ditt. Hvem er den nevnte damen ved giftermålet i 1763? Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Beklager... Mons olsen f 1728 på Tunheim giftet seg i1763 med Elisbeth Kristine Isaksdatter Time f 1742. De fikk minst 4 barn deriblant nevnte Ola Monsen Sør-Braut f.1779 som var gift i 10.2.1811 med den mystiske Inger Pedersdatter og fikk sønnen Michael Olsen (Sørbrød)Jeg mangler; Info om Inger Pedersdatter info om brødre til Michael Olsen Sørbrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Ved søk i døpte Klepp 1793-1900 på Digitalarkivet, finner jeg bare Michal Olsen som sønn av Ole Monsen og Inger Pedersdatter. Kan de ha flyttet og fått barn andre steder, mon tro? Å søke på etternavn Olsen, Norge i FS på jakt etter flere barn, ville være et evighetsprosjekt...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Jeg har tidlgere funnet Ole Monsen som død i 12.1.1842 og mener det var adresse Sørbraut, så derfor undres jeg på om noen kan se på giftemålet i 1811 for å finne adresse eller familie til Inger Pedersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Kan noen hjelpe meg å finne foreldre til Inger Pedersdatter, antageligvis født i 1779. Hun var gift med Ola Monsen Sør-Braut som var født i desember 1779 og død 1842. Han var bonde på Sør Braut(Time/Klepp) Ole Monsen som død i 12.1.1842 og mener det var adresse Sørbraut, så derfor undres jeg på om noen kan se på giftemålet i 1811 for å finne adresse eller familie til Inger Pedersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.