Gå til innhold
Arkivverket

[#23995] Asbjørn Christian Nielsen f. ca.1842 Kragerø/Sannidal ? Ekteskap 1865-1877?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I kirkebok nr.11 (1875-1886) for Kragerø fol.56b. nr.18 er innført fødselen til Olette Laurentse Marie.Hun ble døpt 17.02.1878.Foreldrene var matros Asbjørn Christian Nielsen f.1842 og Anne Susanne Larsdtr. f.1845.Bosted ved fødselen var Smedsbugten.Anne Susanne har jeg kontroll på.Hune er her i 1865 med familien sin. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60801&variabel=0&postnr=297&fulle=true&spraak=n>LenkeProblemet mitt er Asbjørn Christian Nielsen.Jeg finner ham ikke i 1900 tellingen. Og den eneste Asbjørn jeg kan finne i 1865 som passer, er denne karen i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei RuneFant vielsen her:Kragerø kirkebok, MINI 9, 1861-1886, kort 2/4, side 70 nr. 13Vielse 13/4-1877Ungk. Matros Asbjørn Kristian Nilsen, f. 13/3-1842 i Kristiansand og Pige Anne Susanne Larsdatter, f. 1/4-1844 i SannidalHans far: Smedsvenn Nils AsbjønsenHennes far: Arbeider Lars Jacob EvensenForlovere: Halvor Johnsen, kirkesanger og Lars Jacob EvensenMvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du skulle ha vært forgyllet Inger.Da var det rett mann jeg fant født i Kristiansand av foreldre Nils Asbjørnsen og Todne Olsdtr.I følge FamilySearch giftet de seg i Kristiansand 28.12.1838.Jeg får lage et nytt tema i håp om at noen kan sjekke det ekteskapet.Jeg pleide å fjernlåne mikrofilmer tidligere, men p.g.a. mye reising i jobben, blir det dårlig med tid til slikt nå.Drar til Ålesund med Hurtigruten i kveld. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei RuneBare hyggelig å kunne være til hjelp. En annen gang er det jeg som spør, og det er alltid veldig flott at noen tar seg tid til å se etter om de har kildene tilgjengelig.God tur til Ålesund.Mvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.