Gå til innhold
Arkivverket

[#24017] Kors sogn, Grytten , Møre og Romsdal


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei Margaret.Jeg så i Skankeboken at du sto med ditt navn der,da er vi i slekt. Jeg er av skankeslekta på to grener i min familie.Hilsen fra Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Har også en slekt i Røros som har grener til skankeslekten. Men hun som er født i Røros heter Gunhild Pedersdatter Buk, f. 1782. En Gunhild Pedersdatter som ble gift 27.12.1810 i Vor frues kirke i Trondheim med Knud Olsen Skorgen , kan være samme dame. Men jeg finner ikke giftermålet deres i kirkebøkene for Bakke\Strinda i Trondheim. Slik at jeg vet ikke om dette er samme Gunhild. Dette paret her som gifter seg, finner jeg på family searc, finner også alle barna deres født og døpt i Trondheim, men ikke konfirmert eller gift.Barna heter Anne Margrete, Peternella, Caroline, Olaus, Peter Gunerius. Finner heller ikke Knud og Gunhild døde i Trondheim. Så jeg vet ikke hvor denne familien ble av. Datteren Peternella, flyttet som taus i 1843 til Bindal( finner ikke noen av de andre der).Det er Peternella jeg stammer fra. Navn som Peternella, Gunhild og Anne Margrete er veldig vanlige i Røros. Og mor til nevnte Gunhild Pedersdatter Buk het Anne Margrete Johannesdatter Kock og faren het Peder Larsen Buk.Så nå har jeg prøvd å finne ut om disse to Gunnhild er samme person, men jeg klarer ikke å finne de. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette mysteriet. Derfor har jeg lagt ut etterl. her men ikke noe hjelp å få. Jeg har og en etterlysning på Dis-sør trøndelags sider. Og jeg vet heller lite om Knud Olsen Skorgen, han tjente i 1801 på gården Skorgen i Tresfjord, Møre og Romsdal. Han var nasjonal soldat og jobbet på gården. Så han er nok fra det området. Takknemlig for svar om du eller andre vet noe om dem. Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Moro aa finne en ny slektning. Jeg har hort navnet ditt for - kanskje har vi snakket tidligere. Til lykke med din andre Skankelinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Margaret. Du hjalp meg med slekt i velfjord og brønnøy. Jeg er fra Sømna. Så jeg husker deg fra før av. Da jeg gikk på skolen hadde jeg Tor Q. Mathiesen og hans kone Gunn til lærere.Hilsen fra Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.