Gå til innhold
Arkivverket

[#24022] Lars Martinus Bertinus Hansen, f. 1841 i Hadsel


Gjest Else Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Thorsen

Min tippoldefar Lars Martinus Bertinus Hansen skal være født i 1841 i Hadsel. Han giftet seg med Ingeborg Birgitte Enoksdatter f. 1835 i Øksnes. De flyttet siden til Tana.På FamilySearch fant jeg en Lars Bertinius Hansen f. 28 Jan 1841, Sandnas (går ut fra at dette skal være Sandnes?), Vesterålen, Nordland. Hans foreldre var Hans Cornelius LARSEN og Dagni Dorthea Katarina BENJAMINSDATTER.Er det noen som vet om dette kan være min tippoldefar og hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Skal ikke si om du har de rette, men Sandnes er et tettsed på Langøya - tilhører Hadsel kommune. Vi har jo mange Sandnes, men tror du er i riktig kommune. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

HeiTakk for svar. Ja, jeg tror også at jeg er i riktig kommune. Jeg fant nemlig en nettside som hevdet at Hans Cornelius sin far skal ha vært en Lars Jacobsen Rå, født på Rå i Hadsel, og død på Innbjør. Hans Cornelius skal i følge den nettsiden være født i 1812, og faren ha levet fra 1777-1855. Lars Jacobsen Rå skal ha vært gift med Johanna Didriksdatter Bitterstad. Er den noen som vet noe mer om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. FS er Lars Jacobsen f.1777 og Johanne 1773 i Hadsel. De giftet seg 30-10-1807. Johanne ble gravlagt 25-3-1821.Barn: Jacob Larsen Raae f.1810 gift 25-7-1836 med Oline Marie Andersen Ekkern f.1810 i HadselHans Larsen Raae f.28-4-1812Ingeborg Anna f.15-3-1814Nils Andreas f.1-10-1816 gift 27-11-1852 med Tomine Johanne Johnson Vattendal f.1824 i Hadsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Har funnet ut litt mer om Lars Jacobsen og Johanna Didriksdatter via internett. Det er nok den rette Johanna du fant, Carsten. Hun er nemlig født i 1787 på Neverness i Sortland. Foreldrene heter imidlertid Didrik Jansen og Anne Jansdatter Neverness. Jeg regner også med at det er den rette Lars John har funnet i innlegg 5.Nå gjenstår det bare å få bekreftet linken mellom Lars Jacobsens sønn Hans Cornelius Larsen og det jeg tror kan være hans sønn, min tippoldefar Lars Martinus Bertinus Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ved søk på FS igjen har jeg funnet 2 sønner av Hans Cornelius Larsen og Dorthea Bejaminsdtr.:Ingebrect Edvard døpt 16-9-1838Lars Bertinus døpt 25-4-1841Det er vel førtefødte som er her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61866&variabel=0&postnr=110&fulle=true&spraak=n>Lenkeog her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Hvis det er den rette Lars Bertinius, finner man i hvert fall en del av forfedrene hans i FamilySearch. Er det noen som har kirkebøker for Hadsel som kan sjekke fødselen til Lars for meg? Hans fulle navn er etter det jeg har fått oppgitt Lars Martinus Bertinus Hansen, født 1841 i Hadsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.