Gå til innhold
Arkivverket

[#24035] Christian Andersen, Rakkestad, født 1824


Gjest Harald Heier
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, Såvidt jeg har funnet ut er Christian (Kristian) Andersen født i Rakkestad 3.desember 1824.Jeg har prøvd å finne foreldrene hans, uten å lykkes.Lurte på om det var noen som hadde kjennskap til han, eller kanskje hadde noe informasjon om han ?mvh Harald Heier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

FamilySearch / IGI har: CHRISTIAN ANDERSEN MaleEvent(s): Birth: ... Christening: 19 DEC 1824 Rakkestad, Ostfold, Norway Death: ... Burial: ...Parents: Father: ANDERS CHRISTENSEN Mother: INGEBOR CHRISTOPHERSDRMulig det er ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

FamilySearch/Vital Records har: Christian Andersen Sex: M Birth: 03 Dec 1824, Rakkestad, Ostfold, Norway Christning: 19 Dec 1824, Rakkestad, Ostfold, NorwayParents: Father: Anders Christensen Mother: Ingebor Christophersdr Source Dates: 1814-1841 ( Dette henviser til kirkeboken)Så det ster ut som Ketil Harbek og jeg har funnet samme mann.Ved å gjøre en 'parensearch' får man finner ikke jeg flere barn av disse foreldrene.Et tips, burde da kanskje være å låne seg mikrofilmen og se om Christian sine foreldre var gift, flyttet fra Rakkestad eller om de kanskje bodde et helt annet sted.Et annet problem kan jo være at hele denne kirkeboken ikke er transkribert på familysearch.org.Uansett må opplysninger derfra tas med en klype salt.Jeg legger med Christian i FT 1865 også jeg. Kanskje noen kjenner til han og hans familie gjennom den: LenkeTC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.