Gå til innhold
Arkivverket

[#24036] Fredrikshald, Mathisen


Gjest Maria Zingaropoli
 Del

Recommended Posts

Gjest Maria Zingaropoli

Söker efter en familj: moder: Else Marie Augustiniusdatter, fader: Lars Mathisen. Barn, alla födda i Frdrikshald,enligt flyttningsattest ank göteborg 5 maj 1856 från F. 16 april 1856. Magdalena Larsdatter Mathisen f 1841 08 19 Anna Sophia f 1844 04 13 Cristina f 1847 08 28 Marie Mathilde f 1851 08 24 Emma F 1854 11 10. Har ej föd dat på föreldrarne Är de från Fredrikshald? Var kan jag söka Tacksam för hjälp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg fant disse barna på Family search. Alle døpt i Halden (Fredrikshald): 12. EMMA LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 26 DEC 1854 Halden, Ostfold, Norway 13. KIRSTINE LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 10 OCT 1847 Halden, Ostfold, Norway 14. ANNE SOPHIE LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 21 JUL 1844 Halden, Ostfold, Norway 15. MARIA MATHILDE LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 18 JAN 1852 Halden, Ostfold, Norway 16. AUGUST MARINIUS LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 07 JUL 1850 Halden, Ostfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Og jeg fant dette i samme base:Else Maria AUGUSTINUSDR gift 17. juni 1842 i Halden (Fredrikshald) med Lars Mathisen. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100043709123&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeElse Marie Augustinusdatter, døpt 05.04.1817 i Halden, datter av Augustinus Andersen og Sissel Svensdatter LenkeHer er en nyttig lenke til slektshistoriske kilder for Halden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra samme kilde:Else Marie Augustiniusen døpt 5-4-1817 i Halden med foreldre Augustinius Andersen og Sidsel Svendsdtr.Else Marie og Lars gift i Halden 17-6-1842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Else Marie Augustiniusdatter er i følge Familysearch døpt 5. april 1817 i Fredrikshald, og giftet seg med Lars Mathisen 17. juni 1842 samme sted.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Fra kirkebok MINI Fredrikshald 1834-1845 folio 307 nr.12:Vigde 17.juni 1842: Arbeidsmann Lars Mathisen 26 år født på Idd, og Pige Else Maria Augustiniusdatter født i Frhald. Begge bor i byen. Fedre: Mathis Olsen og Augustinius Andersen Forlovere: Svend Ingebretsen og Hans Olsen. Han vaksinert 1.des. 1818, hun 23.april 1833.Jeg har sett gjennom døpte i kirkebøkene for Idd etter Lars Mathisens dåp, men har ikke funnet den. Men på Familysearch finner jeg ham født 16.februar 1816 på gården Kitterød på Idd, døpt 18.februar s.å. i Enningdalen kirke. Denne er en annekskirke under Idd. Far: Mathis Olsen Mor: Dorthe AndersenPå FS finner du denne slekten til Mathis langt tilbake på Ancestral file ved å søke på Lars Mathisen. Stol ikke helt på dette, men det er et sted å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria Zingaropoli

De må jag säga, jag är mycket imponerad. Villket gensvar. Ni skall alla ha ett stort tack! Hoppas att jag kan vara till hjälp någon gång. Jag kan inte förstå varför jag inte hittade dem på Family search, jag har sökt så många gånger. Söker jag fel? Flickan Emma är den ända jag har hittat. Stor hälsning från ett 20 grad.Geneve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.