Gå til innhold
Arkivverket

[#24038] Ester Helmine Serafia Pettersen, død 1922 i Oslo


Gjest Erling Hoel
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Hoel

Jeg leter etter min halvsøsters mor, Ester Helmine Serafia Pettersen og hennes familie. Hun døde ca. okt. 1922. Kan noen hjelpe meg med dette? Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Lenken er dessverre feil, blikkenslagerdatteren er døpt Ester Manilla ( hun er født 23. februar, ikke mars).Ble Ester noengang gift ( om hun døde i Kristiania i oktober 1922, er det ting som tyder på det ), hva vet man i tilfelle om hennes ektemann/ekteskapet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dessverre er Hoel-navnet ikke til hjelp alene. Om du eventuelt vil gi flere opplysninger utenom nettet, kan du oppgi mail-adresse. Opplysninger som f.eks.:- Er Ester født i Kristiania, i tilfelle når/hvor/hvilke foreldre ? - Hvor er Synnøve født. - Hvor bodde din far i 1922 og hva het han dengang ( brukte han Hoel-navnet da ?) Når/hvor er han født og hva het hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Av 'Petrus Freg 1' finner jeg i teksten på fødselsregisteret 'Synøve Kaspara' datter av 'Ivar Erling Hol - jerndreier of. verksted h. Ester Helmine Serafia Pettersen' bosatt i Rosenhofgt. 6, begge født i Kristiania, han 1900, hun 1901, at Synøve Kaspara var første barn og at ekteskapet ble inngått 06.08.1921.En liten start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Tusen takk for hjelpen. Her var det noen opplysninger jeg ikke hadde :) Vet du om det finnes tellinger mellom 1901 og 1922 som er tilgjenelige? Hilsen Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ester døde 3. mai 1923.Dødsfallsprotokoll, skifteretten i Kristiania, II, no.599, 03.05.1923:'Fru Ester Hoel 21 aar, død den 3-5-1923 paa Bellevue sykehus, bopel Rosenhoffsgade 6''Mannen arbeider Ivar Hoel, Rosenhoffgade 6, og 1 barn. Ikke særeie.'22.02.1930 mannen gitt giftetillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er årlige folketellinger i Kristiania på Byarkivet, den aktuelle for deg er tellingen 01.12.1921. Ester er da nygift og det skal være opplyst om hennes adresse året før ( som forhåpentligvis kan lede til hennes familie )og samtidig er fødselsdato oppgitt ( og sted, men det vet du skal være Kristiania ).Vanligvis er dette raskeste vei til målet all den stund hun har et så vanlig etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.