Gå til innhold
Arkivverket

[#24062] Ole Sørensen g. 1749 m/ Sara Larsdtr Årbogen Trondenes/Tangen Ofoten


Gjest Ivar Jørgen Amdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Jørgen Amdal

Ole og Sara hadde barna: 1. Berit f. 1749 Bø Trondenes, 2. Maren f. 1751 Bø Trondenes g.m/ Peder Johnsen Kilstad Lødingen, 3. Ane Margrete f. 1753 Årbogen Tondenes 1.g. m/ Henrich Thomesen, 2. g. m/ Jens Michelsen Gjæsvik Ofoten, 4. Henrikka f. 1755 Årbogen Trondenes død 1755, 5. Ingeborg f. 1756 Årbogen Trondenes g. m/ Nils Hanssen Warberg, Skånland, 6. Ingborg f. 1760. ÅrbogenEt skifte i 1797 etter Axel Sørensen og kona Elin Nielsdtr Bakkejord Ofoten (ingen barn) viser at Axel er bror av Abraham Sørensen Seines Ofoten og Ole Sørensen Tangen Ofoten (Ligger Tangen på Elvegården i Skjomen ?)Dette er opplysningene jeg har om Ole og Sara. Er det noen som flere, så er jeg meget int. i å bli delaktig i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Tangen er nok Evenestangen (klokkergården i Evenes). Jeg har Ole Sørensen død 7/4-1783 på Tangen, begravd 21/4-1783 Evenes. Jeg har også aner til Ole, og ellers etterkommere i Ofoten. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Wedde

Ole og Sara er nevnt i 'Folk og slekt i gamle Trondenes'. Det står ikke hvor de kommer fra, men de gifter seg i 1749.Av opplysningene på barna, kan nevnes i tillegg til det du skriver: - Maren f. 1750, gift 1785 med Peder Johnsen f. 1759 i Skar, Evenes, d. 1838 i Kilstad, Lødingen. - Ingeborg (1756-1794). Får et barn utenfor ekteskap med Peder Nilssen, Harstad: Ole f. 1786 i Harstad, d. 1786 i Harstad. Gifter seg 1787 med Nils Hansen Warberg f. 1756 i Skånland (hans foreldre: Hans Hansen Warberg og Kirsten Hansdatter). Det er registrert 5 barn: Kirsten f. 1787, Breistrand, Trondenes NN (1788-1788), Skolpmoa NN (1788-1788), Skolpmoa Maren f. 1789, Breistrand Else Maria (1792-1812), BreistrandDet kan se ut som Else Maria er fosterbarn på gården Schaanland stor i Trondenæs i 1801. Det er på samme gård også en fosterdatter som heter Kirsten Nielsdatter. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.