Gå til innhold
Arkivverket

[#24063] Jon Erichsen Grandberg og Ingeborg Andersdtr Brynistuen, Romedal


Gjest Dagny Skrødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagny Skrødal

Jeg ønsker å finne ut mer om foreldrene til Guro Joensdtr. Paulsberg døpt 23.11.1793 i Romedal,uektefødt, foreldre reservesoldat Jon Erichsen Grandberg og Ingeorg Andresdtr Brynistuen Kb1785-1794, fol 72 no 95. Jeg har søkt i 1801, men kan ikke finne noen av dem på disse stedene. Det er mulig at Jon Erichsen Grandberg er død da, for jeg fant et giftemål den 26. juli 1794 mellom Reservedragon Jon Erichsen Granberg og pige Ingeborg Christensdtr Granberg. Test Ole Christiansen Røhne og Lars Larsen Arneberg.Og da jeg lette etter Ingeborg Christensdtr i FT1801 fant jeg bare en, og hun var enke og 49 år. Er takknemlig for alle tips og hjelp, for jeg har kjørt meg helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Uten at jeg kan hjelpe deg med ditt egentlige spørsmål, så tror jeg nok datoen for ekteskapet 26. juli 1794 feil, (trolovelsesdato ?). Ifølge Klok 1 'd: 15. Augusti 1794. Copuleret ungkarl Jon Erichss: Grandbergs Ejer og Pigen Ingeborg Christensd: Grandberg.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

En Jon Eriksen Polsbergst.(uen), 25 aar og nogle uger, er begravet 13.12.1795. Dette kan være ham.Med hilsen Steinar Vasaasen post(a)hedmarkslekt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Skrødal

Takk for dette. Det var interessant. Kanskje Guro voks opp hos sin fars familie på Paulsberg siden hun hadde dette navnet med seg til Nord-Trøndelag . Jeg kan heller ikke finne hennes mor Ingeborg Andersdtr Brynistuen i 1801. Kanskje også hun var død ? Finnes det gårds og slektshistorie for Romedal ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Det finnes en ganske bra gårds- og slektshistorie for Romedal, i 5 (6) bind. De første 1-2 bindene som ble utgitt hadde imidlertid ikke med seg 'plass-slektene'. Husmannsplassene har fått være med i de senere bindene. Du vil finne en indeks over gårdene ved å gå til Hedmark Slektshistorielags nettsider. Her kan du finne i hvilket bind Pålsberg er omtalt.http://www.hedmarkslekt.no/bboker.htmmvh Steinar Vasaasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.