Gå til innhold
Arkivverket

[#24068] Gulbrand Andersen (f.ca. 1740). Snekker i Bragernes


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

I FT 1801 for Bragernes finner vi Gulbrand Andersen som enkemann i 'Giedergaden 28'. Han hadde to barn boende hjemme: Johan, 33 år og Anne, 30 år. Er det noen som kjenner til denne familien?Jeg har en mistanke om at denne snekkeren er identisk med Gulbrand Andersen NAGELØREN fra Kongsberg. Han arbeidet som tømmermann ved sølvverket og bodde på Kongsberg i alle fall fram til 1771. Etter dette har jeg ikke funnet ham igjen i Kongsberg-kildene. Jeg viser også til innlegg 24028 ( Lenke ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

HeiEn Gulbrand Andersen døper en sønn Johan i 1768 og ei datter Anne i 1771 i Bragernes, Han er da gift med Karen Henningsdtr (ifølge f.s)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Magne. Da tror jeg vi kan ganske sikkert kan si at snekker Andersen fra Drammen og tømmermann Andersen fra Kongsberg er to forskjellige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.