Gå til innhold
Arkivverket

[#24074] Bygdebøker for Ringsaker, Gjøvik mm. ?


Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Hei!Eg fekk mail frå ein person som leitar etter forfedre i Norge. Reknar med at denne personen har 'plukka opp' E-post addressa mi på ei eller anna slektsida i USA.Her står det fylgjande (sitat):'Hello. I was delighted to find someone who might be able and willing to answer a couple of questions re: Norwegian geography as it relates to my genealogy questions, perhaps you might help.My mother's parents came from Norway, and my question in each case is, what bygdeboker (sorry I don't know how to make the Norwegian symbol that comes after the b), would I need for genealogy research for:Even Eriksen Nordbye - born 1827, Ringsakeer, Prestial, Norway( His son, Mauritz Nordbye - born 1872, Gjvoik, Norway)Nels Johnsen - born 1822 Bergen, NorwayMaren Gulbransdatter - born 1832 Luna, Odalla, NorwayThank you in advance for any assistance you might give to this project!Joan Richardson'Er det nokon som kan hjelpa? Eg er ikkje særleg kjendt på austlandet kva som ev. fins av bygdebøker der. Når det gjeld Bergen, er det kanskje mulig å finna noko her i digitalarkivet. Eg har ikkje hatt tid å sett etter det enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Det er desverre sparsomt med bygdebøker for Ringsaker. Veldre og Brøttum, som tilhører Ringsaker prestegjeld, har riktignok bygdebøker, men de er mangelfulle. Hovedsognet har ingen!Det er forøvrig ingen Even Eriksen døpt i Ringsaker mellom 1817 og 1829. Det kan derfor se ut som om spørsmålstiller bør 'gå tilbake til start' og få med litt flere opplysninger.(Det aller meste av kirkebøkene i Ringsaker er dataregistrert i regi av Hedmark Slektshistorielag.)Med hilsen Steinar Vasaasen post(a)hedmarkslekt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.