Gå til innhold
Arkivverket

[#24104] ST, Orkdal: Ole Trondvold, d. april 1881


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg har kommet over et brev som min oldemor skrev 27/4/1881. I dette brevet skriver hun at hennes foreldre - Erich Iversen Kleven Fergestad (1822-1882) og Ane Sivertsdatter Boksbu (1825-1907) - skal i begravelse førstkommende fredag til Ole Trondvold.Hun omtaler han som: ''..min Faders Søstermand og Moders Morbroder.'' Hun skriver også at ha døde fredagen i forrige uke.Mitt problem er at jeg i mine lister verken har noen søster til min oldemors far (og dermed heller ikke hennes mann, slik hun omtaler ham). Ei heller har jeg noen bror til hennes mormor.Kan noen hjelpe meg å finne ut mer om Ole Trondvold? Kanskje noen har mulighet til å sjekke kirkeboken for april (kanskje begynnelsen av mai) 1881, og se om det står noe om hans kone eller barn..?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Men det er også 5 andre Ole'r som bor på Tronvold-gårder og -plasser i Orkdal i 1865 (og i 1875). Har ikke sjekket om mer enn en av dem mangler i 1900 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Ja, jeg var også inne på FT1865, -75 og 1900, men uten å bli så mye klokere av det. Dersom jeg forstår det hun skriver i brevet riktig, og Ole er min oldemors mormors bror, så skal han hete Arntsen, har jeg funnet ut.I så fall har vi jo et alternativ i person 3707 i FT1865. Men jeg vil jo gjerne være helt sikker på at det er han, da....Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Kan det være Ole Arntsen Tronvold som er f. 1801 i Orkdal. døpt 25.05.1801 Svorkmo. Han er bror til Marit Arntsdatter Trondstad g.m. Sivert Knudsen Boksbu, Stubban. Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Hei Evy. Det virker veldig sannsynlig at dette er riktig mann. Hvor har du denne informasjonen om hans dåp fra, og vet du mer omhans etterkommere?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Har fått endel opplysninger om etterkommere av Arnt Arntsen Berbu f. 1690 av Inger Bjørnaas. Det er her jeg finner Ole Arntsen Tronvold. Arnt Arntsen Berbu må være Ole Tronvolds oldefar etter det jeg ser her. Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.