Gå til innhold
Arkivverket

[#24106] Johan Laurits Severin Haakonsen fd. 23. aug. 1885 i Bergen


Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Johan Laurits var sønn av Johannes Haakonsen fd. 14. jul. 1849 på Tysnes og Severinne Judithe Lydia Larsdtr. fd. 1849 i Bremanger.Johan Laurits bodde i Vestre Torggt. 10 i Bergen ved sin død 24. des 1961. På den adressen finner jeg også Karen Marie Eline, med samme etternavn. Hun er fd. 20. april 1876 på Radøy og døde 01. juni 1957. Var Karen og Johan Laurits gift? Jeg har funnet årstallet 1913, som mulig år for vielse, men klarer ikke å få dette verifisert. Hadde de eventuelt etterkommere?Finnes det noen som eventuelt har mere informasjon, og kan hjelpe meg her?mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Johan Laurits Severin brukte nok navneformen 'Haagensen'. Han giftet seg i Domkirken 4. oktober 1913 med Karen Marie Eline Evertsen, fra Rødøy. De fikk en datter 17. november 1915, men da Johan Laurits døde var ikke datteren i live, og boet ble skiftet i henhold til testament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Tusen hjertekig takk. Jeg regnet nok med at han brukte Haagensen. Men hans far er beskrevet med Haakonsen, mens onklene brukte Haagensen. Hva het datteren hans, og vet du kanskje mer om denne slekten. Johan Laurits sin far, var bror av min oldefar.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.