Gå til innhold
Arkivverket

[#24112] Iver Groseth og Ragna Stenstad


Gjest Trine Hellenæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Hellenæs

Jeg søker etter min farfars foreldre Iver Groseth og Ragna Stenstad. Bosatt i Asker.Min farfars navn er Ole Iversen Hellenæs, dette fikk han etter at Iver Groseth og Ragna Stenstad skilte seg (!) og Iver tok med barna ned til Larvik (?) for noen år. Iver hadde da spilt bort alt han eide og hadde (gården Groseth?)Min farfar har flere søsken: Tor, Signe, Thyra, Hildegard og Kåre. Jeg er ikke sikker på noen årstall og lar de heller stå åpne. Farfar var vel født rundt århundreskiftet.Farfar giftet seg med Pauline Endrestad f.11.nov.1911.Det jeg nå søker er ikke opplysninger om farfars søsken, for de har pappa god greie på, men jeg søker da Ivers og Ragnas foreldre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Trine Hellenæs

Jeg har nå funnet ut en god del om min oldemor Ragna Stenstad, hun ble født 19 DES 1880 i Asker og døde 31 JAN 1943.Men jeg har fremdeles ikke funnet ut noe om min oldefar Iver Groseth. Jeg kan ha funnet noe på FamilySearch Lenke, men er ikke sikker på om jeg da har funnet rett person. Der står det at han er født i 1870 og at hans far het John Groseth og er født i 1842. Kan jo ikke være sikker på at dette navnet ikke ble endret når de kom til statene, og hvorfor skulle da min oldefar Iver komme tilbake til Norge i voksen alder...? Håper at noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.