Gå til innhold
Arkivverket

[#24121] Martinius Møller f. +/-1844 i Drammen el omegn. Hvem var han og hvor ble han av?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Det blir født en Peter Martinius Olsen 5 juni og døpt 24 juli 1842 Drammen av foreldrene Ole Møller Moe og Olava Christine Christensen. Dette er i følge FS.Samme foreldre får også et barn i 1840 som kan se ut for å være dødfødt.Kanskje et spor?Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.I detbatt. nr 7783 fikk du en Martinius f. 1845 i Skoger, av foreldrene Gulbrand Hansen Møller og Anne K. Tollefsdtr. Jeg lurer på om du har sjekket ham ut av saken ?Det stod ingenting om denne familien i Skogerboka desverre.Men kanskje han står blant de utflyttede, enten i Skoger (eller Strømsø) kirkeGulbrand H. Møller kommer i følge fs. fra Eiker/Kongsberg traktene Hans kone er fra Egholt på SkogerSkal høre med en bekjent om han har kirkebøker fra det aktuelle tidsrom for Skoger, kanskje vi finner noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Denne Ole Møller Moe giftet seg 1 oktober 1858 i Mandal med Margaretha Cathrine Hansen i følge FS.Det sto ingen ting om foreldrene.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Innlegg 6: HAn var sikkert enkemann vil jeg tro.Innlegg 5: Jeg finner ikke igjen mine notater så jeg er ikke 100% sikker på om denne Martinius ble sjekket ut, eller om det var slik at jeg senere fant ham som gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest Kjell Hamberg

Av og til ramler man over ting ....og i den grad det fortsatt er interessant:Martinius Møller fra fra Drammen/Skoger, f.22.12.1845(sønn av Gulbrand Møller og Anne Kirstine Tollevsdatter) emigrerte til Amerika 15.10.1869.Ref.: Skannet kirkebok for Skoger (1862-1872)(Innføring/Utflyttede nr.88-1869).Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Min tippoldefar Louis Møller ble født i Nittedal den 16.9.1870 så denne kandidaten dro nok noen måneder for tidlig. Men jeg skal ikke avskrive ham helt da det tross alt 'bare' dreier seg om utflytting i kirkeboka.Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.