Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Møller Nordby

[#24121] Martinius Møller f. +/-1844 i Drammen el omegn. Hvem var han og hvor ble han av?

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Hvem var denne handelsbetjent Martinius Møller som opptrer som innlosjerende i folketellingen for Porsgrunn i 1865 LenkeHvem var hans foreldre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Hei !Det blir født en Peter Martinius Olsen 5 juni og døpt 24 juli 1842 Drammen av foreldrene Ole Møller Moe og Olava Christine Christensen. Dette er i følge FS.Samme foreldre får også et barn i 1840 som kan se ut for å være dødfødt.Kanskje et spor?Marie Stephensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

TAkk for hurtig svar. Interessant! Står det noe om hvor hvor foreldrene kom fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Pettersen

Hei.I detbatt. nr 7783 fikk du en Martinius f. 1845 i Skoger, av foreldrene Gulbrand Hansen Møller og Anne K. Tollefsdtr. Jeg lurer på om du har sjekket ham ut av saken ?Det stod ingenting om denne familien i Skogerboka desverre.Men kanskje han står blant de utflyttede, enten i Skoger (eller Strømsø) kirkeGulbrand H. Møller kommer i følge fs. fra Eiker/Kongsberg traktene Hans kone er fra Egholt på SkogerSkal høre med en bekjent om han har kirkebøker fra det aktuelle tidsrom for Skoger, kanskje vi finner noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Denne Ole Møller Moe giftet seg 1 oktober 1858 i Mandal med Margaretha Cathrine Hansen i følge FS.Det sto ingen ting om foreldrene.Marie Stephensen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Innlegg 6: HAn var sikkert enkemann vil jeg tro.Innlegg 5: Jeg finner ikke igjen mine notater så jeg er ikke 100% sikker på om denne Martinius ble sjekket ut, eller om det var slik at jeg senere fant ham som gift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Noen nye her som kjenner til Martinius fra Drammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Storaker

Og her er nok dåpen til Ole Møller Moe: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Av og til ramler man over ting ....og i den grad det fortsatt er interessant:Martinius Møller fra fra Drammen/Skoger, f.22.12.1845(sønn av Gulbrand Møller og Anne Kirstine Tollevsdatter) emigrerte til Amerika 15.10.1869.Ref.: Skannet kirkebok for Skoger (1862-1872)(Innføring/Utflyttede nr.88-1869).Hilsen Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Möller Nordby

Min tippoldefar Louis Møller ble født i Nittedal den 16.9.1870 så denne kandidaten dro nok noen måneder for tidlig. Men jeg skal ikke avskrive ham helt da det tross alt 'bare' dreier seg om utflytting i kirkeboka.Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive