Gå til innhold
Arkivverket

[#24127] Peder Evensen - Gjøvik


Gjest Gry Olsen
 Del

Recommended Posts

Søker informasjon om ovennevnte person. Han ble gift 3/3-1906 - denne datoen har jeg fra fødselen til hans datter; gift med Hilda Elise f. Olsen. Der står også at han er født i 1879. Har ikke funnet de som gift i Hurum. Han havnet i Hurum (Filtvedt) og jobbet som cellulosearbeider. Fra familiehold sies det at han er fra Hunndalen (?) - et sted vest for Gjøvik. Er det noen som vet noe om personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !På denne linken kan man søke i kirkebøken som ligger under kilder for Gjøvik og så kirkebøker igjen, der ligger døpte for Hunn 1878-1892, men jeg får det ikke til av en eller annen grunn, har en eller annen feil. Men håper du kan, så her er linken http://www.slektshistorielaget.no/.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

År: 1879 Kirke: Vardal, Hunn Sogn Født: 19.07.1879 Døpt: 14.09.1879 Fornavn: Peder Kjønn: M Ekte/uekte: E Far fornavn: Even Far farsnavn: Pedersen Far bosted: Brusveen Far yrke/stand: Fabrikarb. og Snedker Far født: 1850 Mor fornavn: Ingeborg Mor farsnavn: Knudsdtr. Mor bosted: Brusveen Mor født: 1854Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Til Jan Peter Wiborg, fant du dette under linken og kunne søke, for jeg lurer på om det er noe galt med nettleser eller noe, for jeg får bare et rødt kryss i søker feltet ?Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Vedr rødt kryss. På slektshistorielaget.no, ta en kikk på siden 'Krav til programvare' som kommer fram når du trykker Kilder øverst. Ellers kontakt meg på geir.thorud@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Ellers kan jeg nevne at Hunndalen ligger like utenfor Gjøvik sentrum ca 2-3 km (sør vest) ved Nygard stasjon. Der fantes også Toten cellulosefarbrikk (hadde til tider andre navn). Blandt Hunndalens store sønner nevnes Viggo Sandvik i Vazelina, skihopperen Bent Tomtum og han som fant opp påhengsmotoren (eller i alle fall gjorde den kommersielt interessant) - kalte seg Evinrude i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Og enda litt: Brusveen fabrikker er det samme som Mustad fabrikker (lager bla fiskekroker, se mustad.no ). Fabrikken ble anlagt på gården Brusveens grunn. Ligger midt mellom Gjøvik sentrum og Hunndalen, ca 1 km fra hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Familen finnes i 1891 folketelling for Vardal her Lenke , søk på f.eks. Even Pedersen (Nysven) født 1862 (1852 overskrøket, men kan være rett) Foreldre født i Vardal og Søndre Land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Marie, se innlegg (5) vedr. dine problemer. Jeg hadde ingen problemer, brukte din link og søkte.Les her for å finne ut av ditt problem: LenkeKanskje javascript ikke er slått på? Sperre for Javascript kan også være aktivert i ulike sikkerhets program, slik som Norton Internet Security.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar og tips !!Nå har jeg prøvd litt av hvert men det går ikke. Jeg sjekket instalerte programmer og fant faktisk ikke noe Java der, så det kan hende det er der problemet ligger? Så da må jeg vel laste ned Java fra ett eller annet sted ?Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Tusen takk for hjelpen !!!!!Dette ble sent, klarte ikke å gi meg før jeg hadde prøvd. Java er på plass og alt fungerer, Jippiii, så det var det som manglet.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.