Gå til innhold
Arkivverket

[#24134] Den 'bortgjemte' Guri Torjesdt. Tversland, gift 1809 i Hægeland, Vest Agder


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

I Hægelandsboka side 334 er det oppgitt at Jens Sørensen Skuggopsa, (under Høversland), f.1782, gifter seg med ei Guri Torjesdt. 1809 i Hægeland.Jeg finner de som viet den 26.6.1809 i FS. De fikk 7 barn på Skuggopsa.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til denne Guri? Tversland er vel en gård i Bjelland?Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Foreldrene er sannsynligvis: Torje Sivertsen Tversland Bjelland gm Eli Olsdtr fra Koland Bjelland.Guri har i så fall ei søster Gunvor som også ble gift på Hægeland, med Osmund Gunleifsen Lauvås.Hvis det blant Torje og Guris 7 barn finnes Eli og Siver, så hjelper det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei, og mange takk for svarene. Til Jarl, Jens og Guri hadde blandt barna Eli Og to x Søren, så det kan være disse!Til Knut: Jeg takker så mye om du er villig til å gi meg tilgang til det materialet du nevner. E-post adressen min er: runfol@start.noMvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.