Gå til innhold
Arkivverket

[#24136] Gausdal og Fåberg aner


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Er det noen som vill hjelpe meg med å finne datoene som jeg ikke har, angående de følgene: Mathea Mortendsdatter's dødsdato, hun var født 17.12.1841-02, i Vestre gausdal: Vigsels datoen for Morten Olsen, døpt 10.2.1807-08 i Gausdal, gift med Mari Larsdatter fra Fåberg født 5.5.1808 , døde i gausdal 1846. Hennes foreldre; Lars Pedersen- Horn og Guri Paulsdatter- Øvren fra Fåberg. Ønsker informasjon om deres aner. Jeg har navn og fødselsdatoer på anene til Morten olsen tilbake til 1704. Er det noen som gransker disse grenene, så kontakt meg. På forhånd tusen takk! Vennlig hilsen fra Gerd. gerdhelene@aol.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Lars Pedersen HOND f. 02.09.1781, foreldre Peder Thordsen f. omkr. 1748 og Mari Haagensd. f. omkr. 1746. Lars giftet seg 15.02.1808 med Guri Poulsdatter Stefanstuen f. 06.02.1786, foreldre Poul Eggebretsen Ovren f. omkr. 1752 og Martha Larsd. f. omkr. 1747. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Rettelse til navn: Skal selvsagt være Poul Engebretsen Ovren. Og tillegg: Finner Mari Larsd. g. 27.12.1832. Brudgommens navn er ført opp som Martin Olsen fra Gausdal? Oppgitt alder på brud er 25, brudgom 24 år. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takker så mye til alle som svarte med informasjon om mine aner i Gausdal og Fåberg! Angående min tip oldefar Morten- Martin Olsen, så har jeg noen generasjoner tilbake på han. Navnet på foreldrene hans; Ola Gudmundsson, f;1775 og konen Mari Madsdatter, f; 1782. Far til Ola var; Gudmund Olsson, 1742-1802. Foreldrene til Gudmund var Ola Gudmundson;1716-1747 og Beret Pedersdatter;1704-1780. Foreldrene til Ola var Gudmund O. Solset og Marit Hansdatter; 1704-1780. Er det noen som kan fylle in flere datoer om alle disse anene? Jeg takker igjen til alle dere snilde folk for hjelp! Beste hilsen fra Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.