Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tore Øverby

[#24138] Marith Knudsd. Ulveholen, Lesja, f. 1829, gift 4/9 1853 i Domkjerka i Trondheim

Recommended Posts

Gjest Tore Øverby

Ektemake var Paul Thoresen, f. 1829, også frå Lesja. Bustad i 1865 og 1875 er Sverres Gade, Trondheim. Jeg har registrert 6 barn, alle med Thoresen som etternamn: Carl f. 1853. Marja, f. 1855. Edevart (Edevard i 1875), f. 1859 (1860?). Anna f. 1865. Martta f. 1865. Caroline f. 1866.Det er en Edvard Thoresen ved FT 1900, i Wessels Gade, Trondheim, med hustru Hanna Thoresen, f. 1854. Kan dette være 'min' Edevard?De andre barna har jeg ikke funnet noe spor etter ved FT 1900. De 4 damene kan vel også ha skiftet etternamn--.Er takknemlig for flere opplysninger om etterslekta til Marith og Paul!Mvh Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Denne er kanskje noe å sjekke fra Emigranter fra Trondheim Lenke.Marie Stephensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Hun reiser til sin sønn Einar M. Thorsen i Chicago. Som nærmeste 'pårørende' oppgir hun en Ragna Thorsen, Nedre Stjørdalen.Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Øverby

Takk til Marie og Jan for opplysninger!Dette blir visst ei vanskelig materie å finne ut av. Et spørsmål til Marie:Er det Caroline M. og Nikoline B. som står døpt også i Bjønør (Bjørnør?) ?Kommer nok tilbake med flere spørsmål senere!Mvh Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive