Gå til innhold
Arkivverket

[#24146] Martin Møller i Philadelphia Pennsylvania 1880. Hvem var han?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

I folketellingen for 1880 finner jeg Martin Møller 35 år fra Norge. Han er gift med Amelia Møller, også hun 35 år fra Norge. De har ingen barn.I samme husstand bor det en 18 år gammel norsk gutt som heter Louis BENSON. Louis er smed av yrke.Hvem var denne Martin Møller, når emigrerte han og hvor i Norge kom han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! I dette innlegget spør du etter Martin Møller, mens du i innlegg 24121 spør etter Martinius Møller, f. ca. 1844. I f.t. 1880 for Pensylvania er Martin Møller 35 år gammel, altså født ca. 1845. Tilfeldig sammenfall?? Eller jeg på villspor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ad 2: ingenting er umulig inntil det motsatte er bevist. Jeg prøver å finne bakgrunnen til min tipp tippoldefar, men er uten hell så langt. Handelsbetjent Martinius Møller fra Kristiania er en eget tema.Jeg kan ikke finne ut noe særlig mer om denne Martin og hans hustru enn det som fremkomer av tellingen for 1880 så alle innspill mottas med takk. Martinius kan godt ha blitt til Martin, likeså Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.