Gå til innhold
Arkivverket

[#24147] Skifte i Nordfjord - Gjørven


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Er interessert i innhold og personer i dette skiftet:498 Peder Corneliusen Gjørven Stryn 495 7 1731-1734Hvis noen vet hvem som var far til Peder hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er holdt 2. juni 1734 og nevner enken Mallene Ingebrigtsdatter og felles sønn Peder Pedersen, 1/2 år gammel. Det står at boet eide 1/2 laups leie i Gjørven, og at sønnens 'tilkommende Stefader' Anthonius Andersen skulle være formynder for ham. Jeg kan ikke se av skiftet at det nevnes noe om slektninger til avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til begge to. Jeg ser under Haugen i 'Honndalsboka' nevnt 'værsonen Kornelius Jonsen f. 1653 - br. 1687'. Dette kan være et mulig spor. Etterkommere av disse jeg jakter på var forøvrig med på Debora-ekspedisjonen og slekten bor fortsatt i Sør Afrika. De har beholdt kontakten med slekt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.