Gå til innhold
Arkivverket

[#24149] Døde i Ørsta/Ålesund 1897 og 1900-1930


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest David Widerberg Howden

Hei kunne noen hjelpe meg å finne Petrine Howden f.Steinnes som døde ved hjemreisen fra USA i 1897-hun skal ha død i Ålesund(men hun var fra Ørsta).hennes to sønner Ingward og Conrad skal etter hennes død ha bodd i Ørsta.Ingward skal ha død i Ørsta -men jeg vet ikke når skal ha dødhan skal ha død meget ung-men intet vites med sikkerhet en gang etter 1900 kansje før han ble 20 han var født i 1896-altså kansje død imellom -1910 og 1920+ i Ørsta??.alle med etternavn Howden i Ålesund/Ørsta/Oslo? området i tiden mellom 1900 og 1940 ville være interessante for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ståle Moltu

Petrine Olsdotter Ytre Steinnes, bnr 1, 1867-1897, var gift med Peter Knutson Howden, 1869-1944. År 1900 var han barbermeister i Ålesund. Han kjem frå Hovden, 144, på Hareid, Sunnmøre. Petrine og Peter hadde borna: 1: Ola f.1889, barbermeister, g.m. ei Akse frå Eigersund. 2: Conrad f.1893. 3: Ingvard f.1896. Peter vart i 1899 oppattgift med Anna Rasmusdotter Rotevatn, Volda og seinare med Andrea Karlsdotter Garshol, Ulstein. Med Anna hadde han 6 born i tida 1899 til 1910. Frå 1889 til 1897 budde Petrine og Peter i Minneapolis, USA, og Conrad og Ingvard var fødde der. Dette er henta frå 'Ørstingar 1' av Bjørn Jonson Dale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Nett slik stend det vel ikkje i Ørstingar. Det er rett at Peter budde på Hareid, bnr. 144 under Hareid (ikkje Hovden), Hareid og Ulstein 5 s.278-79. Men det var først i tidsromet 1933-37 han stod som eigar av den eigedomen. Ifl. denne boka var han frå Ørsta, og ifl. Ørstingar 1 var han frå Hovden (foreldra stend rett over i boka, s.582). Boka seier ikkje noko om at familien budde i Ørsta etter at dei kom attende frå USA.Skulle eg leita etter Ingvard, ville eg byrja i Ålesund. Familien budde der i 1900, og sikkert ei stund utover. Ingen av bøkene har dødsår for 2.-kona eller året for det 3. ekteskapet (året stend heller ikkje i Ulstein og Hareid b.4, Garshol 2, der 3.-kona kom frå). Det tyder oftast at hendingane ikkje er registrerte i det soknet. Alternativet er igjen Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

Ingvard sitt dødsfall er ført inn i kirkeboka i Ørsta: 27.januar 1922.Kanskje kan dette utdraget fra en artikkel jeg skreiv i Møre-Nytt 22.01. i år om Ålesundsbrannen i 1904 og Ørsta (her var ca. 300 ålesundere i tida etter brannen) ha litt interesse:'Ved konfirmasjonsdagen i Ørsta 25. september 1904 var det 4 Ålesundsgutar som vart konfirmerte her. Den eine av dei heitte Ole Hovde og hadde allereie hatt eit svært omskiftande liv: Han var fødd i Hovdebygda 1. juni 1889. Foreldra heitte Knut Petter (Indre) Hovden og Petrine (Ytre) Steinnes. Knut Petter utvandra truleg same år som sonen vart fødd, medan Petrine og vesle Ole og 6 ørstingar følgde etter 16. juni 1892. Knut Petter og Petrine gifta seg og budde i Minneapolis, og Ole fekk der brørne Konrad og Ingvard. I 1897 kom familien heim til Hovdebygda, men Petrine døydde av tuberkulose 11. september same året. Knut Petter, eller Petter som han gjerne skreiv seg for, gifta seg opp att i 1899 med Anna Rotevatn frå Volda og fekk etter kvart 6 born med henne. Ved folketeljinga i 1900 budde familien i Moloveien i Ålesund, Knut Petter var barbermeister, og i heimen hans budde også broren Laurits. Laurits var på denne tida barberlærling og utvandra i 1902 til Minnesota. Det må ha vore bybrannen som førte til at Knut Petter og familien hamna i Ørsta att, og som altså resulterte i at Ole vart konfirmert her. Seinare flytta Knut Petter til Hareid og vart gift for tredje gong.'Med vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest David Widerberg Howden

Wow!. tusen takk ale sammen for alle gode svar!. det at min tippoldefar bodde og eide bnr 144 på Hareid fra 1933-37 visste jeg ikke-jeg får ta kontakt med noen av hans etterkommere i Ålesund-de burde kansje vite noe om det og hvorfor han eide på Hareid.-visste heller ikke når min tippoldemor døde-tusen takk-muligens er hun begravet i Ørsta(det må jeg bare finne ut!).-når det gjelder Knut Peter skal han ha utvandret i 1889-men jeg har ikke klart å finne ham i noen kilder!. -Petrine dro over i 1892 og giftet seg der i USA.-Det med konfirmasjonene i 1904 og bybrannen-hørtes veldig interessant ut!.-Men det forklarer ikke hvorfor min oldefar Ole ikke finnes hos sin far i Ålesund i 1900. ifølge min bestefar ble han sendt bort-fordi hans nye kone ikke ønsket å ha ham der,han ble sendt bort for å bo hos en 'tante' i Ørsta,han må nok der ha fått en streng og kristen oppdragelse-siden det i konfirmasjonsprotokollen står om ham:karakter.utmærket godt!.-jeg regnet med at grunnen til at han var konfirmert i Ørsta var at det var der han bodde-men bybrannen kan jo egentlig også ha vært grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Det kan hende det er Ole som er i Ørsta her: Lenke , som pleieson til Ivar Albertson (Albrigtson) og Marte Andersd. Hovde. Eg ser ikkje nokon direkte slektskap mellom Ivar/Marte eller Lars/Anna og Petrine/Peter - men så har eg ikkje leita så nøye heller. Dersom dette er din Ole, stemmer det iallfall med soga om at han vart 'sett bort'. Bruk nr.3 (der denne Ole bur) og bnr. 2, der Peter kom frå, ligg nesten tun-i-tun i Indre Hovden - så det kan vere ei granneteneste at Ole er pleieson der. Både Ivar/Marte og Lars/Anna var barnlause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Ja jeg har fundert e stund på om det muligens kunne være ham?-og det er vel kansje det med størst mulig sannsynlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.