Gå til innhold
Arkivverket

[#24162] Leter etter dåp i Sarpsborg 1910-1927??


Gjest Lise  Mette Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise  Mette Johansen

Er det noen som har mulighet til å bla opp i kirkebøker fra Sarpsborg 1910-1927 for meg?? Skulle så gjerne ha sjekket dåpen til [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] født 14/8-1910. Boadresse:Pellygata. Kan stå i mormoner, metodistkirke, eller vanlige kirkebøker. Skulle så gjerne sjekket dåpen for å finne hvem som er [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] foreldre(mine oldeforeldre). Hun ble konfirmert i Metodistkrk. i Sarp. i 1927, men gifta seg i vanlige kirken.Hun må jo ha blitt døpt før konfirm???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Lise mette Johansen

Jeg har ikke funnet noe navn på den lenken jeg fikk oppgitt. Finnes det noen andre som vet hva jeg kan gjøre for å finne navnet på [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] sine foreldre?? Lise m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Du kan få tilgang på denne Klokkerboka : nr.2 1912-1931 10 Fødte. Vigde og døde til 1928. Konf. til 1921. Dødfødte 1913-25. Borgerlige vigsler 1912-19. Døde dissentere 1913-28.se event. her: LenkeMen den er mulig litt 'fersk' til og gi svar her! (har ikke denne!) hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hun står såvidt jeg kan se hverken i den ordinære klokkerboken eller i Sarpsborg Metodistkirkes Menighedsprotokoll for døpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Jeg har vært på biblioteket å lånt alle de mikrokort og filmer de har, men hun står ikke der.De kunne desverre ikke hjelpe meg. Det vi vet er at [redaktøren har fjernet opplysning om nålevende person] vokste opp hos Jenny Marie Johansen i Sarpsborg. Men Jenny bodde også i Røyken og Svelvik rundt 1905 og litt senere. Har og betalt en slektsforsker, men han finner heller ikke noe svar. Må vel kanskje gi opp. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Håkonsen er pikenavnet. Jenny Marie som hun vokste opp hos er mest sannsynlig ikke moren til [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person], men mor til [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] eldre 'søsken'. Muligens at Noen andre i Jenny sin familie har født [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person]. De er fra Kongsberg. Eriksen er Jenny sitt pikenavn. Hun var gift en gang med Håkon Oskar Måhr og han døde i Oslo 1949. Det kan være han men vi vet ikke. [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Har du forsøkt å kontakte Folkeregisteret? Der er det ofte registert hvor hun er født. Ettersom FR ble databasert rundt 1970, og [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] nok i tilfelle var flyttet hjemmefra innen det, er nok ikke hennes foreldre oppført der. Men uansett synes jeg det er verdt et forsøk.Har du mulighet til å opplyse hvilket navn hun bruker idag? Det er mulig det kan hjelpe. Send meg ev. en mail om dette. Adressen finner du på min hjemmeside: http://www.grasto.netMvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Kan godt hende hun er født på 'Riksen'. Jeg ringte folkeregisteret i Sarpsborg for noen måneder siden og de sa ho var født i Sarpsborg. Det er ikke så sikkert for det har vært snakk om at ei veldig ung pike i Kongsberg fikk [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person], men det står ikke i skiftet som jeg har fått tak.Jenny var da denne unge pikens tante. MEN det står ingen sted hvor [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] er født eller døpt. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Sorry, men glemte å si at [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] ble konfirmert i Sarpsborg metodistkirke i 1927. Jenny Marie fikk ei datter til i 1913. Hun het [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] født i August i Sarp. Jenny var da gift med August Johansen. Faren til [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person], puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.