Gå til innhold
Arkivverket

[#24164] Karen? Bolette Olsdtr, Rakkestad


Gjest Svein Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnesen

Søker etter foreldre til Karen? Bolette Olsdtr(1846). I FT i 1900 bodde hun og ektemann Ole Edward Olsen(1850) på Vestnæss i Rakkestad.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00128&variabel=0&postnr=412&fulle=true&spraak=n>Lenke De er oppgitt å være fra Rakkestad. De hadde barna Ole(1878) Kristian(1881) og Oline(1884) Jeg har registrert henne med Karen Bolette, men i FT heter hun bare Bolette. Hva er nevnt ved gifte, som burde være ca 1875-78. Hvem er forledrene og hvor kom hun fra? (Ole Edward har dette bosted i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Takk, Selvfølgelig var det der jeg hadde det fra. Det begynner å bli litt for mange Ole Olsen på meg skjønner jeg, - når faren, broren, mannen og sønnen heter ole olsen.. + X antall andre. (Tok et søk på FS etter barn av Ole Olsen og Karen Olsdtr = 1200 treff...) Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Fått på plass Karen Bolette Olsd, men kan ikke finne ut når hun og Ole Edward Olsen giftet seg? ca 1878? ut fra første barn. I FT av 1865 står det at Karen Bolettes mor er Karen Olsdtr, Odal, f ca 1811. Hun er gift med Ole Olsen, Rakkestad, f ca 1811. Har noen av dere der ute noen ide når og hvor Karen ble født, og hvor og når hun giftet seg med Ole Olsen. Takk for all hjelp! Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Etter hva jeg kan finne får ikke Ole Olsen og Kari Olsdtr. det første barnet før i 1842 ved navn Ole i Rakkestad.Det finnes et par i Rakkestad som gifter seg 7 desember 1848 Ole Olsen og Kari Olsdtr. Men det gifter seg også et par i Nord Odal 28 oktober 1836, Ole Olsen og Kari Olsdtr.Navnet Kari/Karen går vel litt om hverandre på denne tiden.Paret fra Nord Odal kan se ut som de får to barn i Nord Odal.1. Marie Olsdatter døpt 24 desember 1837 Nord Odal.2. Jest Olsen døpt 8 november 1840 Nord Odal.Kirkeboka her i FS gikk til 1850, så enten flytter dette paret eller så skjer det noe annet med paret. Dette passer veldig med at de ikke får barn igjen før i 1842 i Rakkestad. Det kan være en tilfeldighet og må sjekkes.Har ofte sett at giftermål blir inngått i hennes prestegjeld, så det kan jo være en mulighet med de i Nord Odal. Det kan også hende at de giftet seg i Rakkestad senere enn noen av barna er født.Alt er fra FS, så det burde sjekkes med kirkebøkene.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesens

Hei Egil, Har lest igjennom nevnte innlegg, men klarer ikke å finne noe av intresse(enda, men har det i bakhånd.)Hei Marie, Jeg har også sett de to parene du nevner. Spesielt er jo paret i Nord Odal intressant og jeg ser tydelig mønstret du antyder. Dersom de flyttet ut av Nord Odal er de vel muligens registrert i kirkeboka som utflyttet. Barna burde være nevnt i FS hvis de er døde og begravet? men jeg finner ingen. Jeg holder sporet åpent og håper på flere innspill. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.