Gå til innhold
Arkivverket

[#24171] Luis Møller f. 1850 i Brevik, bosatt i Kristiania 1875


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

I folketellingen for Kristiania 1875 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f70301.wc2&variabel=0&postnr=1929&fulle=true&spraak=n>Lenke finner jeg en Luis Møller, 25 år, fra Brevig. Han er ugift. På samme adresse vil jeg tro at hans søster Marie Louise Møller også bor. Hun er 2 år eldre.I 1865 finner jeg ingen spor etter denne Luis i folketellingen for Brevik. Hans antatte søster finnes boende sammen med sin øvrige familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Fantastisk! Jeg regner nesten disse som 'mine'. Jeg er etterkommer etter Nils og Anne gjennom deres sønn Niels (1850-1893). Niels jr. er min tippoldefar. Han giftet seg med Therese Pauline Alvilde Thorstensen. Slekten bor/bodde i Arendal.Jeg har registrert følgende barn: - Johan f 1840 - Olaus Nicolai f 1842 - August Nicolai f 1845 - Louise Marie (!) f. 1848 - Niels f 1850.Såvidt jeg forstår ble kvinnen Louise Marie gift med sjømann Erik Eriksson. De flyttet til Australia - og jeg vet lite annet enn at de fikk to barn; Annie og Erikka.Jeg imøteser kommentarer, tilføyelser og rettelser. Jeg har mye om Anne og Nils sr.'s slekt. Har bl.a. mye stoff fra Malmø-distriktet der han stammer fra.Mvh - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!I kirkeboka for Brevik mellom 1848 og 1854 finner jeg ingen Luis døpt.De jeg finner med foreldre Niels Møller og Anne Olsdtr.i denne perioden er:Marie Lovise,f.10/2 1848,døpt 2/4 1848 ogNils,f.1/9 1850.døpt 5/1 1851.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Hmmm hvem er så denne Luis Møller i Kristiania 1875? Lurer på om det kan være en skrivefeil. Det kan også være tilfeldigheter at det finnes 2 Møller'e fra Brevig på samme sted. KAnskje de ikke er i slekt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.