Gå til innhold
Arkivverket

[#24178] Borger Niels Herchulsen Gielstrup gift med Maren Jensdt. Hagelsteen , Drammen


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei! Jeg har funnet en Johan Hagelsteen i et skifte i Drammen den 1.12.1739. Han hadde da bosted på Strømsø.Johan var bror til Maren Jensdt. som døde den 30.10.1739. Iflg. FS var Maren gift den 31.1.1708 i Bragernes, Drammen med Buntmaker Niels Herchulsen Gielstrup som det er skifte etter 7.2.1746. Disse bodde da i Strømsgaden.Det er Maren Jensdt. Hagelsteen og Niels Herchulsen Gielstrup jeg søker opplysninger om, hvor kom de fra? Hvem var deres foreldre??Håper noen sitter med opplysninger om disse slektene..Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Fra følgende nettside http://www.vigerust.net/by/stroemsoefornavn.html:Strømsø by og Tangens befolkning på 1720-tallet- Alfabetisk fornavnsregister for menn Ka-Å v/Tore H. Vigerust:”Johannes (Johan) Hagelsteen, parykkmaker, borger med bevart borgerbrev 1720, ernærer seg 1722 av parkkmakerhåndverket, lignet 1729 til rd 4-2. Bor i Baggaden 120-22, i Forgaden 1729”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei og takk for svar.Som det fremgår av mitt første innlegg er det søster til Johan, Maren Jensdt. Hagelsteen og hennes mann, Niels Herchulsen jeg søker opphav til.Både Hagelsteen og Gielstrup er forholdsvis sjeldne navn, og Gielstrup høres for meg veldig dansk ut....Håper det er noen som har kjennskap til disse slektsnavnene slik at det kan gi meg en ledetråd videre...Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Gunnar Bolstad

Gjelstrup er et bittelite sted som ligger ved Limfjorden i Vokslev sogn, like ved byen Nibe. Der finnes to stedsnavn; Herkulesminde og Høklesbakke (trolig egentlig Herkulesbakke, ifølge en lokalhistoriker jeg har vært i kontakt med). Men her slutter alle spor, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.