Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Krøger

[#24181] Buksnes - hvem er foreldrene?

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Jeg trenger litt hjelp med foreldrene til dette paret, se: Lenke.På forhånd takk, Nina. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John O. Svenning

Børje Jonsson: Extraskatten Buxnes 1765: Houg: Christen Danielsen. Jerstad: Israel Jacobsen. Kanskje en ledetråd, eller to. Mvh John

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Israel Jacobsen giftet seg med Ingebor Helt den 04 Jul 1737. Sted: Buksnes, Nordland, Norway LenkeJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Takk til John og Jan Petter. Men nå dukker det opp noen spørsmål, hvor kommer Helt-navnet i fra? Fins det noen gård med det navnet? Tar fortsatt i mot hjelp.Nina :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Kan være en søster?Margrete Maria IVERSDATTER HELT, døpt: 22 May 1718, Buksnes, Nordland, Norway Foreldre: Iver HELT & Siren HANSDRLenkeJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per M. Bernhardsen

Se innlegg 19867 hvor du fikk opplysninger om Sara Israelsdatters aner.'Helt' kommer fra en prestefamilie - i Lofoten kom navnet fra presten Iver Iversen Helt på Værøy, og hans sønn med samme navn som bodde i Buksnes. Iver (i Buksnes) hadde flere døtre, bl.a. den Jan Peter nevner, Margrethe Maria Helt (Hun var den eldste).Per Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Hvis jeg har forstått det riktig nå så har ikke Helt noe med Sara å gjøre. Eller er jeg helt på jordet nå!? Sara skal være datter av Israel og Anniken Edisd? Er da Ingebor Helt første kone? Per M. Takk for at du nevnte det innlegget, jeg har klart å glemme det. Nå skal jeg printe ut det. Nina :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive