Gå til innhold
Arkivverket

[#24181] Buksnes - hvem er foreldrene?


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Takk til John og Jan Petter. Men nå dukker det opp noen spørsmål, hvor kommer Helt-navnet i fra? Fins det noen gård med det navnet? Tar fortsatt i mot hjelp.Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per M. Bernhardsen

Se innlegg 19867 hvor du fikk opplysninger om Sara Israelsdatters aner.'Helt' kommer fra en prestefamilie - i Lofoten kom navnet fra presten Iver Iversen Helt på Værøy, og hans sønn med samme navn som bodde i Buksnes. Iver (i Buksnes) hadde flere døtre, bl.a. den Jan Peter nevner, Margrethe Maria Helt (Hun var den eldste).Per Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hvis jeg har forstått det riktig nå så har ikke Helt noe med Sara å gjøre. Eller er jeg helt på jordet nå!? Sara skal være datter av Israel og Anniken Edisd? Er da Ingebor Helt første kone? Per M. Takk for at du nevnte det innlegget, jeg har klart å glemme det. Nå skal jeg printe ut det. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.