Gå til innhold
Arkivverket

[#24197] Bygdebok for Hemnes, Nordland på nettet!! :-)


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Det som også er viktig å få frem er om alle rettigheter her er avklart slik at dette kan ligge slik tilgjengelig på nettet uten at en kommer i konflikt med rettighetshavere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Personvernet er også problematisk. Er alle nålevende spurt om de samtykker i at personlig informasjon om dem blir lagt ut på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Så vidt jeg har forstått har Hemnes kommune, som har eiendomsretten, gitt sitt samtykke, inntil videre. Hva publisering av personlig informasjon angår, er vel ikke denne av mer følsom art enn at den tåler dagens lys på nettet, like så vel som i en (offentlig tilgjengelig) bygdebok? Eller er jeg naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! En bygdebok som har vært tilgjengelig på bibliotek i 12 år har vel brukt av utrolig mange flere enn det er internettbrukere på dette forum. Jeg har et annet problem, kan noen fortelle meg om det er mulig å søke på en lur måte som gjør det mulig å finne de jeg har navn på - ikke gård? mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

For meg er det viktigst at det også angis. Og sist jeg så på siden står det ikke noen om at tillatelse for internettbruk er gitt.Etter hva jeg forstår er internettbruk noen annet enn en bok, selv om den leses av samme person.Det hadde da uansett vært greit med en klar opplysning at alt som her er lagt frem, inklusive bilder m.m. er fritt for bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.