Gå til innhold
Arkivverket

[#24201] Etterkommere: Martinus O. Haugen (bst. Skaar, Dverberg, Nordland i 1900)


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Søker etterkommere etter Martinus O. Haugen (1867-1952), driftsing. ved BACO i Stongfjorden, Askvoll.Ref. same artikkel: [url="http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/fylkesleksikon/831133.html>Lenke som vist til i min debatt nr. 24199 (Lenke), samt LenkeSitat: 'Men heilt frå starten var driftsingeniøren norsk: Martinus O. Haugen var med frå starten i Stongfjorden i 1906, og var driftsingeniør til 1932.'Martinus Olai og resten av familien er i 1900 i Dverberg, Nordland; Lenke.Martinus Ols. Haugen og Pernille Ols. sine foreldre har eg 'kontroll' på (hhv. Ole Ols. Haugen & Brite Samuelsdtr. Balsnes, S&F og Ole Martinus Magnus. Homlung & Gjøri Gunnarstr. Homlung, M&R). Eldste sonen deira, Olaf, f. 1893 i Nordfjord (Haugen) er min oldefar. Han, Olav Martin, var bst. i Askvoll og d. 1959 i Stafsnes.Haugen, Eid, FT1865: LenkeSyltevig, Gjeranger, Sundelven, FT1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Martinus Haugen reg. i 'Stemmerettsfortgn. i Bergen for Stort.valg 1906': LenkeFinn han ikkje i 'Stemmerettsfortegn. for komm. valg i Bergen 1904' så då kom han vel med familen til Bergen omkring 1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.