Gå til innhold
Arkivverket

[#24202] Noen som har tilgang til kirkebok for Sør-Fron


Gjest Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Flatmoen

Hei. Lurer på om det er noen som har tilgang til kirkeboken for Sør-Fron. Er interessert i noen dødsår:- Ole Hansen Kleiven (født ca 1858) og hustru Ane Underdalshaugen (født ca 1855). Bodde på bruket Hovden, Sør-Fron. Døde etter 1900. - Kari Andersdatter Ekre (født ca 1826). Levde i 1875 på småbruket Ekre, Sør-Fron. - Marie Iversdatter (født ca 1821), bodde i 1900 på bruket Snippen Øvre, Sør-Fron. - Anne Olsdatter (født ca 1786), bodde i 1865 på bruket Ekre, Sør-Fron. - Ole Tjøstelsen Morken (født ca 1791). Døde mellom 1865 og 1875. - Jens Haverstadløkken, far til Hans Haverstadløkken (1828-1901). Noen som vet hvor sistnevntes hustru Mari Larsdatter (1830-1900) kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lillian Kristiansen

Ole Tjøstelsen, bosted:Morken(und:Rudi) + 13/5 1868, begr.20/5 1868, Lægdslem, Enkemand, 75 år, dette med alder i dødsfall stemmer ikke alltid overens...., hans kone: Berit Simensdatter, bosted: Morken(Rudi Nord, Husmandskone, 72 år, død:27/6 1867, begr.4/7 1867, kirkebok 1864 - 1880, Ole nr.30,s.378 - Berit nr.32, s.374Har akkurat hjulpet en annen med slekt på Morken, han burde du kanskje komme i kontakt med....har kirkebøker på data 1799 - 1897 for Sør-Fron og microfish 1898 - 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Kirkebøker før 1799 finnes vel ikke? Jeg leter etter opplysninger om min t.t.oldefar, Johannes Olsen, f.1778 som kom til Bø i Vesterålen i 1790-årene. I bygdeboka står det at kirkebøkene for dette tidsrommet er gått tapt i en brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Det stemmer, prestgården brant i 1806 og da gikk kirkebøkene tapt, de reddet ut den de holdt på å skrive i....har en matrikkel, men vet ikke om det står noe der. Utflyttingslistene startet heller ikke så tidlig. Vet du hvor han ble konfirmert? Om ikke så må du prøve å finne vielse, men så tidlig skrev de nok ikke hvor og når de var født, døpt og konfirmert - det står helst bare alder.....men du kan ha flaks, det var ikke likt alle steder. Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Inge. Mari Larsdatter Vangen(Wangen) f.13/8 1830, dpt: 22/8 1830. Vangen u/Haave,også kaldt Hovevangen. Foreldre Lars Hansen Præstegårdsløkken f.1799 og Ragnhild OLsdatter Fossehagen f.ca.1806. Mari ble viet til Hans Jensen Haverstadeie, 24 år 18/10 1852, Mari Larsdatter Haaveeie, 22 år. De tre første barna: Marit f.30/9 1853, Lars f.19/2 1858, Johannes 18/4 1861. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

leser innlegget ditt og lurer fælt på:Hvorfor er du interessert i noen dødsår? Du har bare ca.år på født? Venter med resten til du kommer med et nytt innlegg......mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Heisann.Tusen takk for svar. Det var hyggelig. Jeg har ikke tilgang på kirkebøkene for Sør-Fron nå, fordi jeg holder til på vestlandet. En del personer har jeg klart å finne ca. fødselsår på, i fra forskjellige bygdebøker, folketellinger etc, men har av den grunn ingen dødsår. Jeg nedstammer fra Morken gjennom min mor. Tar gjerne i mot mer, hvis du skulle ha. Når det gjelder Kari Andersdatter Ekre, spesielt, har det vist seg vanskelig å finne hennes dødsår. Har ikke lokalisert henne i 1900-telleingen, men hun levde i alle fall med ektemannen Ole Pedersen Ekre i 1875 på bruket Ekre. Han er død i 1891. Har du mer på denne Mari Larsdatter Vangen, gift Haverstadløkken evt. mer på Haverstadløkken?Hilsen Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Inge. jeg har nok det meste, det jeg har lite av er tid, men jeg tar meg tid....det er enklere for meg om du sender meg en mail slik at jeg får din mailadresse. Noe av det du får er allerede skrevet inn på Word og vil da bli sendt som vedlegg. Jeg har hjulpet to andre med Morkenslekt akkurat nå i det siste og du burde sikkert komme i kontakt med dem, det kan ordnes. Send meg en mail; lillikri@online.no mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Hei igjen begge to.Klart jeg husker deg Anne Karin. Begynner å komme et stykke bakover nå, men det går tregt når jeg ikke har kirkeboka foran meg.Håper det kommer mer på Morken etterhvert.En annen linje jeg ikke har noe på er forfedrene til Peder Andersen Erlandsrudløkken (1834-1906), gift med Mari Pedersdatter Ånekreløkken.Hilsen Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.