Gå til innhold
Arkivverket

[#24206] Foreldre Karen Kjerstine Ingebrigtsen f. 1858 Tjøtta


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Karen Kjerstine Ingebrigtsen er oppgitt å være f. 1858 Tjøtta. Jeg finner henne ikke i ft. 1865. I 1875 er hun i tjeneste i Alstahaug og i 1900 bosatt Tjøtta. Kan noen hjelpe med korrekt fødested og foreldre for Karen. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det nærmeste man kommer som en mulig (lite sannsynlig?) kandidat i 1865 er Karen Anna Ingebrigtsten 11 på Næshaugen i Tjøtta, men henne har du vel sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Undrer om dette kan være hennes foreldre LenkeÅrsaken til at jeg tror det er navnene og barnet som heter Andreas... til etternavn. Hun hadde jo en bror som het Andreas Reinert f. 1861.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takker for forslag, har luktet på disse før. Når det gjelder Karen Anna finnes både hun og Karen Kjerstine i ft. 1875. Forslag 2, så var det dette med at ft.1875 og 1900 sier født Tjøtta. Siste forslag, hvor er jenta, den uten fornavn er født for sent? Dette er et problem som jeg har spekulert mye på. Hennes datter var min gudmor, ble gift på Andøya og hadde en rekke barn. Hun ville aldri snakke om bakgrunnen sin. Barna visste/vet ikke noe om besteforeldre. Karen Kjerstine døde i USA, en av sønnene utvandret visstnok. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Tyssøy Opsjøn

Hei.Skifte Rosøen.Tjøtta 1877 foreldre Ane Dorthea Andreasdatter d 9.juli 1875 og Ingebrigt Eliasen.Barn:Hermine,Ingeborg Anna, Karen Kjerstina,EdvarMarius Reiner,Andreas Reiner,Lotte Bergite,Christian Rehart.Kilde skiftebøker ved Svein Edvardsen.Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Stor sannsynlighet for at dette er riktig spor:Skifte i Rosøen; Tjøtta i 1877: Ane Dorthea Andreasdatter, hovedperson døde 9. juli 1875. Ingebrigt Eliasen, ektefelle. Hermine Ingebrigtsdatter, gift, datter; Peter Hansen, Tro. Ingeborg Anna Ingebrigtsdatter, gift, datter, Elling Olausen, Nøtø. Karen Kjerstina Ingebrigtsdatter, 20, datter, Nøtø. Edvar Marius Reiner Ingebrigtsen, 15, sønn. Andreas Reinert Ingebrigtsen, 14, sønn. Lotte Bergite Ingebrigtsdatter, 11, datter. Christian Rehart Ingebrigtsen, 7, sønn. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takk for all hjelp, ser ut til at dette omsider løser seg. Nå gjenstår bare å finne barnefedrenes opphav, kan kanskje være ille nok. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Et skifte På Rosøen; Tjøtta i 1889:Hans Andreassen, ugift, hovedperson; døde 15. okt. 1887 på Oleandersenøen hos sin broder. Bl. mange andre er oppført Ane Andreasdatter, død, søster; Rosø. Alle hennes barn står oppført her. Edvard Ingebrigtsen, bror til Karen Kjerstine, er i Amerika. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Har ett forslag på hva du kan lete videre på: Jeg har en Ingebrigt Eliassen fra Prestøen i mitt slektstre (har hans forfedre, men ikke etterkommere). Han er født Prestøen i 1820, vet ikke om dette kan være samme person?I tilfelle er han sønn av Elias Hansen Prestøen og Ingeborg Kierstina Christophersdatter Tenden. Kommer du fram til at dette er samme person kan du sende meg en mail (olillega-krøllalfa-c2i.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.