Gå til innhold
Arkivverket

[#24210] Knut Garnås født 1500-tallet,, Nes i Hallingdal


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Søker aner på min ane Knut Garnås, som ble født på 1500-tallet og bodde i Nes i Hallingdal som voksen iallefall. Han var gift med Guri Tomasdatter Trondsgard fra Gol, og jeg har foreløbig bare funnet sønnen Ola som selvfølgelig også er min ane. Jeg mangler også kone på Ola Knutson Garnås, men han hadde noen barn med en eller flere koner. Det var-Knut Olson som var gift med Liv Gautesdatter Børtnes. De er blant mine aner.-Guri Olsdatter som levde i Januar 1674.-Marthe Olsdatter(ca 1590-1679).-Aslak Olsson (ca 1602-1675).-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for linkene og svarene. Jeg fant ikke så mye, men fikk iallefall omtrentlig dødsår på Ola Knutson Garnås og opplysninger om hva Knut Garnås betalte i 1560. Jeg kunne ikke gå direkte inn på Dag Fredriksens hjemmeside som det var henvist til, men den skal jeg prøve å finne igjen med googlesøk.Bind 3 av bygdeboka for Gol hadde jeg på hjemlån i fjor, men siden jeg ikke har skrevet noe på Knut Garnås sto det sikkert bare navnet. Har skrevet litt om hans etterkommere hvor jeg har denne bygdeboka som kilde. Det som også kunne vært interessant å vite er om Knut hadde flere barn enn sønnen Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for denne linken. Det ser ut som om Dag Fredriksen har det samme som meg angående dem jeg spurte etter, men Dag og jeg har flere felles aner ser jeg, og han har flere barn på noen her enn jeg har.Så dette er en side jeg må se mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for den linken, og her fikk jeg virkelig noe å studere på. Barbro Halvorsdatter Leksvold har også to søstre som er blandt mine aner, og begge hadde navnet Birgit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.