Gå til innhold
Arkivverket

[#24212] Øyvind Hansen fra Larvik som emigrerte til USA


Gjest Heidi Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Karlsen

Jeg prøver en gang til å etterlyse han. Tidligere etterlysninger førte ikke frem. Han kan ha forandret navnet da Øyvind var kanskje vanskelig å uttalt i USA. Han var sønn av Olea Pedersen fra Larvik født 27.7.1875 og Ole Andreas Hansen fra Telemark. Se egen etterlysning om Ole Andreas Hansen. Øyvind var bror til min oldemor Josefine Andrea Hansen f. 1907 i Larvik eller Brevik. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Forrige innlegg var vel 23073. Der fikk du mange gode råd. Har du forhørt deg på nærmeste bibliotek om de har leseapparat og om film av krk.bøker ev. kan lånes inn? Har du f.dato for Øyvind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Ta en titt på denne. En Øyvind med etternavn Olsen fra Brevik. Faren het vel Ole, og det er mulig han kaller seg Olsen? Kjenner du noen av de andre i familien som reiser sammen med han her? Du vet ikke om han er eldre eller yngre enn søsteren? Lenke Mvh Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Karlsen

Hei Gunn. Jo faren til Øyvind het Ole. Faren er han vi har arbeidet med i tema Ole Andreas Hansen. Moren til Øyvind er Olea. Jeg har sendt forespørsel til Kongsberg om jeg kan få fødselsdato og sted på Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.