Gå til innhold
Arkivverket

[#24223] Thorsten Carstensen Hellevang fra Sogn & Fjordane


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Thorsten/Tosten Carstensen/Kastensen Hellevang er født 1. mars 1830 i Førde-/Nøstdals pr. Han gifter seg 10. juni 1855 i Bergen med min tipp-tipp-oldemor Gjertrue Johannesdatter f. 6. nov. 1822 i Sandviken, Bergen. Faren hans heter Carsten Simonsen og bor muligens på Hellevang. Men jeg finner ingenting om han eller familien. Er det noen som har sett noe til Thorsteins foreldre?mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen Carsten Simonsen på garden Heilevang i Førde bygdebok II (heller ikke på garden Heilevangsdalen). Jeg finner imidlertid to Karsteinsøner som husmenn der:1.Elias Matias f. 1824 på Heilevang2. Salomon Gjert f. 1833 på HeilevangIfølge FS døpes Tosten 14.3.1830 (født 1.3.1830) i Førde. Foreldre Kasten Simensen og Anne Olsdotter.Denne Kasten Simensen er trolig den du finner her i 1801 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten Simonsen ble ifølge FS døpt 19.1.1794 i Førde. Foreldre Simon Rørvig og Ingeborg.Carsten Simonsen giftet seg 7.7.1823 i Førde med Anne Sophie Olsdatter.Anne Sophie ble døpt 13.10.1801 i Førde. Foreldre Ole Eliassen og Helene Simonsdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.