Gå til innhold
Arkivverket

[#24225] Hvordan leter jeg videre?


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Christofle Battier var på 1700 bosatt i København. Han sønn Jean Jeaque Christophlesen Battier er født her i 1773. På FS finnes dette etternavnet både i Bayern, Sveits og Nederland. Vet noen om det finnes feks. folketellinger eller andre søkemotorer som kan benyttes for å lete videre ? Takk for all god hjelp her i Forumet. :oD Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du ?Var Christofle (slik?) Battier i København i år 1700? - Eller er han bosatt i København på 1700-tallet? Er Jean Jeaque Christoplesen Battier en sønn av førstnevnte, og det er denne sønnen som er født i København i 1773?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

kbhv, København (Staden), Strand Kvarter, Strand Kvarter, , Matr. 10, 32, FT-1801 Der vises flg. felter: Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested Johan Jacob Battier, 30, Gift, Huusbond, Stud., Margrethe Tomsen Mitchell, 20, Gift, hans Kone, , Frideriche Sophie [battier], 1, Ugift, deres Datter, , Susanne Cathrine Møller, 22, Ugift, Tjenestepige, ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Folketellingen 1787 København – Dansk demografisk database http://ddd.sa.dk/Kilde: FT-1787 Navn: Jean Battist Alder: 47 Civilstand: Ugift Erhverv: Soldat Sogn: Hof & Militæretaten Herred: København (Staden) Amt: København Stednavn: Citadellet Frederikshavn,Sjællandske Infanteriregiments 10.Musketerkompagni Husstands-/familienr: 2228 Matr.nr/adresse: 6.Stok No 8 Indtastningsnr: B5763 Løbenr.: 12073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Store Kongensgade 47,Forhuset Stueetagen, 1, FT-1845 Der vises flg. felter: Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested Mary Ronald Mitchell, 63, Ugift, , Gaardeierinde,fraværende i Neapel, London Margrethe Thomsen Bathie født Mitchell, 65, Enke, , Pension,hendes Søster, London Mary Elisabeth Sophie Jess, 8, , , Fru Bathies Datterdatter, Christiania Dorthea Magdalene Dithmer, 26, Ugift, , Tjenestetyende, Holbeck Sigfrid Victor Scheel, 36, Ugift, , Greve,logerende, Jylland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei alle dere som har tatt dere tid til å svare meg !Skjønner at jeg uttrykte meg vanskelig. Var ikke lurt å henvise til personer. Jeg klarer ikke å med de få søkemotorene jeg vet om å finne mer om Christofle Battier. Derfor lurte jeg på om noen visste om noen linker å bruke i Tyskland, Nederland og Sveits.Grunnen til at jeg ikke viste til tidligere tema 23260 var at jeg nå bare var ute etter søketips.Men for all del, flere av opplysningene var nye for meg, så jeg takker og bukker.Med vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.