Gå til innhold
Arkivverket

[#24227] Oline Karlsen i Detroit


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Min fetter nevnte at hans mor en gang hadde sagt de fikk tilsendt klær og andre nødvendige ting fra slekt i Amerika. Min mors gjenlevende bror sier nå at hun het Oline Karlsen og bodde i Detroit. De nevnte henne som tante. Har sjekket om min mor hadde noen tante som het Oline, men det hadde hun ikke, så det kan jo være en tante av deres mor eller far dette dreier seg om. Mener at tidspunkt for denne pakkesendingen fra Amerika kunne være på 1930 eller 1940-tallet, kunne også vært på 1920-tallet i og med at min fetters mor var født i 1919. Noen som kan hjelpe med opplysninger fra Detroit om hvem dette kan være. Vet ikke om Oline var gift Karlsen. Vet heller ikke om etternavnet kunne skrives som Carlsen, Karlsson. Hadde vært moro å finne noe. Kan noe finnes i census?? Familien som fikk Amerikapakkene bodde på Hamar. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.