Gå til innhold
Arkivverket

[#24237] Lægdslæm i Elverum, f.1851 Hvem var foreldrene


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg til å finne foreldrene til Johan (Petter?) Johnsen født 1850Han ble gift med Helene Pedersdt. Granlund i Elverum. (Iflg. Elverumsboka b.6 side 136)Dato for giftemålet var den 17.11.1876 i Elverum. iflg. Family Search.Jeg antar at det er han som ved FT 1865 for Elverum er han å finne på gården Øvre Sagen, 15 år, ugift som lægdslæm.Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er det denne husstanden du mener? LenkeHer står det at Johan Jonsen, f. 1851, er legdslem, men det står også at han er ”deres Søn” på lik linje med de øvrige Jonsen-barna, dvs. barna til Jon Olsen og Olia Halvorsdatter. Se for øvrig også at datteren Maren er født 1851. Hva mener andre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Takker for svar. Det er den riktige familien Grethe har lenke til, men jeg tviler på om Johan Petter er dere 'ekte' sønn..Family Search viser at han er dpt. 23.3.1851 i Elverum, og foreldrene er der oppgitt å være Johan Petter og Marthe Mikaelsdt.Er det noen som har kopi av kirkebøkene for denne perioden og har mulighet til å sjekke denne for meg?Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Jeg forsøker å hente dette innlegget frem igjen i håp om å få bekreftet hvem som er de rette foreldrene til Johan Petter Johnsen.Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag i kirkebøkene for Elverum 1851 for meg??Som nevnt i innlegg 4 viser Family Search at han ble døpt den 23.3.1851 i Elverum, og jeg har ikke funnet andre med navnet Johan Petter i den aktuelle perioden.Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.