Gå til innhold
Arkivverket

[#24238] Amalie Johannesen, Søboden,Hurum f. 1850/53


Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Plukker fram en gammel etterlysning igjen. Mina Amalie Thoresdtr og Hans Peter Johannesen fikk 2.07.1887 en datter Jenny Olava døpt i Hurum. Fra kirkeboken har jeg fått opplyst at foreldrene boe i Semb. Det står Mina Amalie som født 1853. I FT 1900 finner jeg Amalie som enke f 1850 (om det er samme dama) fødested Krogstad Akershus. 3 barn bor sammen med henne Klara f. 1879 i Frog Akershus, Jenny og Alfred. Det jeg lurer på er om noen har opplysninger om disse personene hvor og når Amalie og Hans Peter er født, hvor de har bodd og når event. Hans Peter er død. Mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er det denne husstanden du sikter til? Folketellingen 1900, Hurum: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0628&kenr=009&bnr=0024&ln=00>LenkeDu sier selv at Mina Amalia fikk en datter, Jenny Olava, døpt 1887 i Hurum, og den Jenny som finnes i 1900-tellingen er f. 1887. På FamilySearch har jeg for øvrig funnet en Mina Amalia Toresdatter (Toresen) som døpes 1. feb. 1852 i Kråkstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Jeg tror dette er rette familien, men må nok sjekke mere i kirkebøkene for å være helt sikker. Må prøve å finne ut om familien jeg finner i Frogn i FT i 1975 er den samme. Her finner jeg en Hans og Amalie Johansdtr. Mina Amalie er jo Tores (Thorersdtr). Mange 'løse' tråder her. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.