Gå til innhold
Arkivverket

[#24242] Kirkebøker for Johannes Menighet, Oslo


Gjest Ingrid Feilum
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Feilum

Jeg leter etter konf./vielse i Johannes Menighet. Microfish-kortene er blanke for tidspunktet 1886 1920. Er disse kirkebøkene mikrofilmet?, Hvor er det evt. mulig å få se filmen(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Knut Kvalvågnæs

Til redaktøren: Dette var et flott tiltak!Min henvendelse gjelder også kirkebøkene etter Johannes menighet i Kristiania. Jeg er på jakt etter opplysninger om min oldefar, Anders Nilsen Kvalvågnæs, født på gården Store Li nær Seim i Lindås kommune i 1839. Tjue år senere, i 1859, flytta han til Kristiania, ble sjømann og utvandret til Amerika. Der kom han til å drepe en mann i et barslagsmål. Etter denne dramatiske hendelsen, som må ha funnet sted en gang mellom 1859 og 1863, trolig mellom 1860 og 1862, vendte han tilbake til Kristiania. Det neste jeg vet om ham, er at han i 1864, sammen med sin kone Petra Martine Nilsen, f. Pedersen, er blitt far til min farfar, Nils Kristoffer Nilsen.Er det mulig å finne ut når Anders døde, evt. hva han døde av, hvor han er gravlagt og hva hans yrke var?Med vennlig hilsen Knut Kvalvågnæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.