Gå til innhold
Arkivverket

[#24249] Jens Olsen Dyrdal f.1888 S.& Fj. med brud fra Nordhordland?


Gjest S. Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest S. Haugland

Jens Olsen Dyrdal f.1888 i Sogn & Fj. giftet seg omkring 1910-20 (muligens i Nykirken) og fikk en sønn. Jens var sansynligvis matros i FSF. Bruden var fra Nordhordland, men mer vet jeg ikke om henne. Hun døde tidlig fra mann og en sønn som jeg heller ikke kjenner navnet på, heller ikke når født. Sønnen vokste opp antagelig hos adoptivforeldre eller hos morens slekt, og han omkom under krigen. Kjenner noen til disse, er jeg takknemlig for en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Vielsen er i Manger 02.05.1917, brudgom Jens Olsen Dyrdal fra Næsøen i Aurland, brud Hildur Oline Haavardsdatter Helle, f.02.06.1895 på Helle i Manger Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her er ekteskapet mellom Hildurs mor og far på Manger 26.10.1872.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=manv1759&variabel=0&postnr=5072&fulle=true&spraak=n>Lenke Her er Haaver Knudsen hos sin far som er enkemann på Helle i 1865.Lenke Og her er Haaver Knudsens dåp i 1843.Lenke Og her er ekteskapet til Knud Pedersen I. Helle i 1837.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S. Haugland

Tusen takk for hjelpen !Da har de altså fått sønnen ca. 1917-1918 og det vil jeg finne i kirkeboken for Manger, regner jeg med. Sønnen vokste visstnok opp hos Hildur's søster men døde i guttedagene ved en ulykke. Mvh. S. Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.