Gå til innhold
Arkivverket

[#24251] Kirkebøker for Hemnes


Gjest Alv  Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv  Edvardsen

Er det noen som har tilgang til Kirkebøker f. Hemnes og evt. har muliget til å se om de finner inngått ektesk. imellom Hans Pedersen Strømfors, f. 1748 og N.N.-- Evt. hvorvidt samme person har fått døpt en dr. Ingeborg ca. 1777 ?-- Jeg savner altså rett kone til denne Hans.-- Klarer noen dette hadde det vært flott !-- Med hilsen Alv.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Johnsen

Følgende er fra Hemnes Gård og Slekt, side 583 - 589. Gård 92. Strømfors (Rana 154).Peder Nilssøn (1713?54), sønn av f.br., var bruker av Strømfors fra 1739. G. 1739 m. Dordi Jonsd. (1717?96) fra Utland. De hadde sønnen Hans, f. ?48 (Haugland i Lurøy) Ifølge skifter for Lurøy ved Svein Edvardsen er det skifte på Haugland i Lurøy i 1812. Hans Pedersen - Hovedperson. Ingeborg Johnsdatter - Ektefelle. Johannes Hansen - sønn. Ingeborg Hansdatter - Datter, gift; Hermann Jørgensen Lunderøen. Kan dette være de personene du leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv  Edvardsen

Hei og takk for svarene.-- Jo, jeg har allerede sett dette som er nevnt. Men etter opplysning skulle dette paret ikke ha vært gift i Lurøy. Ei heller deres to eldste barn. For å forsøke å få klarhet i om dette virkelg var rett Hans som var i Lurøy, tenkte jeg, at dersom jeg klarte å finne hans kone og evt. dåp av barn, kunne jeg være helt sikker. -- Og kanskje det også hadde vært mulig å identifisere hans kone.-- Ellers ser det ut til å passe godt. Men det var jo en del gjennomtrekk av folk på dette stedet i Lurøy.-- Med hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.