Gå til innhold
Arkivverket

[#24258] Christen Mortensen og Ingri Pedersdtr. Ft.1801, 108, Hoven gård, Fåberg


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Det er vel denne husstanden du sikter til: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10524&variabel=0&postnr=2181&fulle=true&spraak=n>Lenke På FamilySearch har jeg funnet:Kristen Mortensen og Ingrid Pedersdatter gift i Fåberg i 1791 Lenke Kristen Mortensen, født 1764, sønn av Morten Nilsen og Rønnaug Asbjørnsdatter Lenke Ingrid Pedersdatter, født 1768, Fåberg, datter av Peder Sørhove og hustru Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk Grethe ! Dette var til stor hjelp for meg. Jeg søker også om Lars Mortensen har tilhørighet til denne fam. Lars finnes i Døpte i Fåberg 1730-1818 med Nr. 2010, han er født 06.02.1758 og døpt 12.02.1758. Men hans mor er ikke tatt med. Kan du løse denne floken ? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Ifølge FamilySearch ble Morten Nilsen og Rønnaug Asbjørnsdatter gift i Fåberg i april 1752 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500222022688&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke (Dette må du sjekke, for FS inneholder feilregisteringer!!) Døpte i Faaberg 1730-1818:Lars, født 1758, sønn av Morten Hofvimoen LenkeMarit, født 1761, datter av Morten Hovimoen og Rønnaug LenkeChristen, født 1764, sønn av Morten Hovimoen og Rønnaug LenkeAne, født 1767, datter av Morten Hovimoen og Rønnaug LenkeKari, født 1770, datter av Morten Hovimoen og Rønnaug LenkeLars er det eldste barnet som er registrert på Morten Hovimoen. Morten og Rønnaug gifter seg i 1752, Morten står oppført med Hovimoen som bosted ved samtlige dåpsinnførsler.I 1801 bor det en Lars Mortensen, 43 år (født 1758) på gården Fløgstad i Faaberg, han er gift med Synnøve Olsdatter og har sønnen Morten, 8 år og datteren Sidsill, 1 år. Lenke. Iflg. FS gifter Lars Mortensen og Synnøve Olsdatter seg i april 1793 i Fåberg Lenke. Når sønnen Morten blir født i oktober 1793, bor Lars og Synnøve (Sønnov) på Prestegaarden i Fåberg Lenke.Kona til Lars, Synnøve, er 35 år i 1801, f. ca. 1765. Blant fødte i Fåberg har jeg funnet en Synnøve født i 1764, datter av Ole Bakke og Siri, og en Synnøve, født i 1766, datter av Ole Ellingsberg og Sidsil. Kan det være den siste Synnøve Olsen? Siden datteren til Lars Mortensen og Synnøve Olsdatter heter Sidsill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.