Gå til innhold
Arkivverket

[#24275] Almoe i Stadsbygd 1750-tallet


Gjest Marit H. Bergsrønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit H. Bergsrønning

Prøver å finne ut hvor det ble av Marit Olsdatter Almoe. Hun er datter av Ole Erichsøn f. Caarlien og Marit Hansdatter. De ble gift juni 1754 og i vielsen står det at de skulle bosette seg i Almoen. Barn : 1755 Inger, 1757 Maren, 1759 Marit, 1761 Hans, 1764 Ingebor. Har ikke funnet denne familien i bygdabok for Stadsbygd, men finnes det andre som kan ha opplysninger om Marit og hennes familie? Hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit H. Bergsrønning

Takk for tipset! Har lett i kirkebok for Stadsbygd og funnet de opplysningene jeg har, så derfor ble det Stadsbygd. Har ikke lett i Rissa-bøkene, men de må jeg låne på biblioteket. Vet noen om hvilken bok det står om den gården i, så hadde det hjulpet mye.Den Marit Olsdatter jeg leter etter skriver seg Solemmen når hun blir gift i Trondheim 1787. Se innlegg 22942.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Hvis du går inn på FamilySearch All Recourses, fyller ut feltene til høyre Father: Ole Almoe og Mother: Marit. Trykk: Search. Du får opp opplysninger om søsken, forfedre m.v. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit H. Bergsrønning

Hei! Jeg får bare opp vielsen deres der. Har vielsen og dåpen til 5 barn fra kirkeboka (fadderne også), men det jeg ikke finner ut av er hvor det blir av datteren Marit f.1759. Prøver med dette å sjekke denne Marit Olsdatter ut av mitt slektstre. Se innlegg 22942. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit H. Bergsrønning

Hei! Prøver å legge inn folketellinga 1801 Trondheim og innlegg 22942 hvor avskrift fra kirkebok er referet. Prestegjeld Sokn Gard 162 Tronhiem 2dre Rode Kongensgade Hus/61 Førenamn Etternamn Hushaldstatus Alder Sivilstand Yrke Kjønn 1389 Jacob Isachsen Huusbonde 40 Begge i 1ste ægteskab Arbeidsmand M 1390 Maria Olsdtr Hans kone 41 Begge i 1ste ægteskab K 1391 Birgitha Isachsen Deres datter 10 Ugivt K 1392 Sirie Isachsen Deres datter 7 Ugivt K 1393 Lucia Isachsen Deres datter 2 K 1394 Isach Isachsen Deres søn 1 M Førenamn Etternamn Hushaldstatus AlderPrøver å finne ut mer om disse personene: Jacob Aage Isaksen Selbekken f. februar 1760, gift 25.07.1787 med Marit Olsdatter Solemmen f. ca. 1760. Forlovere Bent Arentsen Rejn og Gunder Knudsen Myr begge fra Stadsbygden. Paret bosetter seg i Kongensgt. hus 61 Trondheim, og får barna Ole 1788, Birgitta 1791, Sirri 1794, Lucia 1799 og Isak 1801. Lucia er min 3tippoldemor.Håper dette ikke gjør det mer forvirrende enn det allerede er. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Bygdebøker Rissa: 1988: Hasselvika. 2003: gnr. 126-124. Det er alt som er kommet sålangt. Stadsbygd/Rissa er jo litt forvirrende. I de dager var Rissa en del av Stadsbygd, I dag er Stadsbygd en del av Rissa. Hvis du finner ut om dette er 'din' Marit ligger det mye opplysninger om hennes forfedre lett tilgjengelig. Kaarli er en del av min familie også. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aase M. Brekstad

Marit skriver: Prøver å finne ut mer om disse personene: Jacob Aage Isaksen Selbekken f. februar 1760, gift 25.07.1787 med Marit Olsdatter Solemmen f. ca. 1760.Prøv å lete i Lensvika da det er både Selbekk og Solem der.Kårli er i Stadsbygda så Ole Erichsøn er nok derfra eller så var han i tjeneste der da han ble gm Marit Hansdatter. Fra Aase Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Marit H. Bergsrønning

Hei og takk for all hjelp. Har nå fått tatt opp igjen tråden her og desverre var Marit Olsdatter Aldmoe ikke 'min' Marit Olsdatter. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.