Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Knut Bryn

[#24310] Johan Bruthe(?), d. i Bergen 1804

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

I Digitalarkivets kirkebokdatabase for Bergen finner vi en Johan Bruthe gravlagt på Kkgrd 4. des. 1804 ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301.wc2&variabel=0&postnr=7111&fulle=true&spraak=n>Lenke ). Jeg har en mistanke om etternavnet her er feil skrevet eller lest og at dette skal være den Johan Grundt som i 1801 bodde i 11-91 (

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Skriftbildet i originalen er klart og tydelig. Jeg får det ikke til å bli noe annet enn 'Bruthe'. Han bodde i 17. rode nr. 84.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Takk skal du ha. Jeg får ta det til etterretning nå. Men noe underlig er det her, for i folketellingene i 1801 og 1815, så slutter husnumrene på 55 i rode 17.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Maersk Hansen

se folketelling 1801 nr 10961. Der har du ham

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Maersk Hansen

Her er han i 18011521 Bergen 17. Rode 2410960 Sophia Bruth Huusmoder 45 Ugift Holder skole F10961 Johan Brudth Hendes fader 81 Enkemand af 1. ægteskab Ingen næring underholdes af datteren M10962 Sophia Bodicher Logeerende 70 Ugift Af gode gaver M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Takk skal du ha, Lars. Du har sikkert rett. Da vil jeg tro at kirkebokas adresse, 17-84 er feil for 17-24 der han bodde i 1801. Jeg får nok fortsette å gruble på hvor det kan ha blitt av Jan (Johan) Grundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.