Gå til innhold
Arkivverket

[#24310] Johan Bruthe(?), d. i Bergen 1804


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

I Digitalarkivets kirkebokdatabase for Bergen finner vi en Johan Bruthe gravlagt på Kkgrd 4. des. 1804 ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301.wc2&variabel=0&postnr=7111&fulle=true&spraak=n>Lenke ). Jeg har en mistanke om etternavnet her er feil skrevet eller lest og at dette skal være den Johan Grundt som i 1801 bodde i 11-91 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg får ta det til etterretning nå. Men noe underlig er det her, for i folketellingene i 1801 og 1815, så slutter husnumrene på 55 i rode 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

Her er han i 18011521 Bergen 17. Rode 2410960 Sophia Bruth Huusmoder 45 Ugift Holder skole F10961 Johan Brudth Hendes fader 81 Enkemand af 1. ægteskab Ingen næring underholdes af datteren M10962 Sophia Bodicher Logeerende 70 Ugift Af gode gaver M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Lars. Du har sikkert rett. Da vil jeg tro at kirkebokas adresse, 17-84 er feil for 17-24 der han bodde i 1801. Jeg får nok fortsette å gruble på hvor det kan ha blitt av Jan (Johan) Grundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.