Gå til innhold
Arkivverket

[#24311] Sigrid Børresen (f.1913 i Romedal), datter av Børre Larsen og Hanna; (Tatere?)


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Sigrid Børresen skal være født 1913 i Romedal i Hedmark. Hun er da datter av Børre Larsen (død ca.1923) og Hanna (død ca.1924). Sigrid Børresen har noen søsken: 1.Inger Børresen, 2.Lars Børresen, 3.Harald Torsholen, 4.Per Torsholen, 5.Sigurd Torsholen, 6.Bergliot Børresen.Kan noen hjelpe hadde det vært kjempe flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Har nå vært i kontakt med en av de gjenlevende barna til Børre Larsen. Han kan fortelle at foreldrene het Børre Larsen og Hanna.I såfall må Børre Larsen ha fått barn med Hanna etter denne Oline døde, eller at de ble skilt.Børre og Hanna fikk sitt første barn rundt 1910 tror jeg, hun het Inger...Håper noen kan sjekke en bygdebok eller en kirkebok for Romedal i Hedmark. Den gjenlevende sønnen etter Børre husket ikke stort da han var nærmere 90 år nå.... På forhånd takk for all informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kai;når du lager nye debatter om det som har vært oppe tidligere, bør du i det minste henvise til debattnummer, eller lage lenke: LenkeSå slipper vi f.eks. dobbeltarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg fikk rede på når jeg snakket med ene sønnen av Børre Larsen og Hanna, at siste bosted for disse foreldrene var Vallset i Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Irene Eggar

Hei Kai! Sigrid Børresen, hun er f.18 10 1913 på Romedal i Hedmark og er datter av Børre Larsen og Hanna. Jeg er barnebarnet hennes.Har noen flere opplysninger om du er interresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei og takk for svarene!Jeg vet ikke hvem som er Sigrid's besteforeldre på mors- ellers farssiden. (Jeg trodde til å begynne med at det var reisende slekt!!!).IRENE EGGAR! Kjempe morro at du er et barnebarn. Vil du sende meg en mail? Bruk: kasaglar@online.noTakk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Eggar

Hei Kai! Har prøvd å sende deg en mail,men det er noe som svikter ett eller annet sted. Har kanskje noen opplysninger som du ikke har. Du kan kontakte meg på: jonegr@c2i.net.Mvh Irene Eggar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Nå har vi kommet et ledd videre bakover.Børre Larsen er sønn av: Lars Børresen (f.1828 i Romedal) og Inga Jensdatter (f.1828 i Romedal).Hanna Hansen er datter av: Hans Olsen (f.1850 i Eidsvoll) og Sissel (f.1850 i Stange).Børre og Hanna er foreldre til Sigrid Børresen (f.1913).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.