Gå til innhold
Arkivverket

Medlemsliste


Niels Hegge
 Del

  

31 stemmer

  1. 1. Skall melemslista være åpen?

    • Ja
      21
    • Nei
      10


Recommended Posts

Jeg ser att dere har valgt å legge medlemslista åpent for søk. Så lenge det ikke er mere informasjon enn det jeg ser idag er det helt OK,

 

"Private meldinger" tar jeg gjerne imot. Ser også fordel ved å kunne sende slike. Risken er att en del velger privat diskusjon så man taper en del av tråden i trådene. Noen gjør jo det idag med e-post, men det kan være irriterende for en som kommer senere og oppdager store hull i informasjonen.

 

Vad sier andre, skall medlemslista være åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein fordel med PM er i alle fall at det vert enklare å dele evt. informasjon om levande personar, eller anna informasjon som ikkje skal vere fritt tilgjengeleg.

 

Eg er elles einig i at det ville vere eit tap om deler av dei vanlege diskusjonane endar opp som PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren med PM vil bl.a. være at vi som prøver å hjelpe kaster bort vår egen tid med å lete, da vi ikke vil få tilgang til svarene i en PMen.

En annen fare er jo at svarene i en PM kan være gale, og da er det jo ingen lesere til å korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein fordel med PM er i alle fall at det vert enklare å dele evt. informasjon om levande personar, eller anna informasjon som ikkje skal vere fritt tilgjengeleg.

 

Eg er elles einig i at det ville vere eit tap om deler av dei vanlege diskusjonane endar opp som PM.

 

Jeg er helt enig med Torbjørn. PM er bra for å dele informasjon om levende personer, eller informasjon som må være konfidensiell av andre årsaker. Det kan også være et kjekt hjelpemiddel for å knytte kontakter / utveksle privat informasjon som ikke direkte har med tråden å gjøre.

 

All relevant informasjon som ikke er konfidensiell bør selvsagt ligge åpent i den ordinære diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Korsnes Hagen

Litt rart at det er så mange i Medlemslisten uten navn, betyr det at de kan skrive innlegg anonymt?

 

Forøvrig tror jeg ikke at det faktum at medlemslisten er synlig påvirker om man kan sende private meldinger eller ikke, det kan man jo gjøre allkevel andre steder fra, med mindre det sperres av administratorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at det er så mange i Medlemslisten uten navn, betyr det at de kan skrive innlegg anonymt? 

 

Jeg finner ikke meg selv på medlemslisten - kanskje fordi jeg valgte å ikke vise at jeg er innlogget nå ved siste innlogging? Jeg må altså være en av disse uten navn. Men jeg ser at innleggene mine ikke blir anonyme av den grunn - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.